معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روند شیوع بیماری آنفلوانزا در استان کرمانشاه نزولی و تعداد مراجعین کاهش یافته، در صورت بالا رفتن مجدد آمار ابتلا به این بیماری دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به بیماران را دارد.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 10 November 2022

پرویز صوفیوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: روند بیماری آنفلوانزا در استان کرمانشاه نزولی شده و در حال حاضر جو این بیماری در استان آرام‌تر و تعداد مراجعین کاهش یافته است.

وی درباره امکان به وجود آمدن موج‌های جدید در این بیماری دراستان افزود: تا پایان دی ماه این امکان وجود دارد که موج‌های جدیدتری به وجود بیاید و از ٱنجا که چند نوع آنفلوآنزا وجود دارد ممکن است این آمار در روش‌های مختلف تغییر کند و در نوع شیوع و دوره پنهانی بیماری و... تغییراتی خواهیم داشت، با توجه به اینکه واکسیناسیون هم تا حدودی انجام شده احتمال شیوع بیماری در آینده کاهش می‌یابد و در صورت انتشار بیشتر آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به مبتلایان را داریم.

وی در خصوص درمان این بیماری توضیح داد: آنفلوآنزا به صورت علامتی میباشد و عمدتا طی چند روز، نهایتا یک هفته این علائم کاهش می‌یابد و به بیماران توصیه می‌شود که مایعات گرم نوشیده و استراحت کامل نمایند که این بهترین درمان است جز مواردی که بیماری بسیار شدیدبوده و نیازمند بستری است.

صوفیوند درباره مصرف آنتی بیوتیک‌ها گفت:آنتی بیوتیک به هیچ عنوان جز درمان آنفلوآنزا محسوب نمیشود و برای افرادی که علائم اولیه مانند سرفه خلط دار دارند به هیچ عنوان آنتی بیوتیک به صلاح نیست مگر اینکه بیماری طولانی شده و عفونتی اضافه شده باشد که نیاز به مصرف آنتی بیوتیک وجود خواهد داشت.

وی در خصوص توزیع آنتی بیوتیک در استان توضیح داد:طی پانزده روز اخیر حداقل دوبرابر همین ایام نسبت به سال گذشته در سطح استان و کشور دارو توزیع شده و در حال حاضر مشکل کمبود دارو نداریم.

وی درباره پیشنهاد تعطیلی مدارس تصریح کرد: تعطیلی مدارس به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چرا که این روند ممکن است طولانی شود.

وی درباره گروه‌های سنی ابتلابه ٱنفلوانزا تصریح کرد: این بیماری در تمامی گروه‌های سنی به یک شکل شیوع دارد، اما چون کودکان حساسیت بیشتری دارند در نتیجه علائمشان نیز بیشتر خواهد بود.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی درباره رعایت نکات بهداشتی توصیه کرد:برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری شست و شوی مرتب دست‌ها رعایت شود و از ورود به محیط‌های جمعی حتما خودداری شود.

وی تاکید کرد: دانش آموزان و کارمندانی که مبتلا می‌شوند در منزل استراحت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار