فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی گفت:در شهریور ماه سال جاری ۵۷ مورد به مساحت ۰.۴۹۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان به حالت قبل برگشت.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ 22 October 2022

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی گفت:در شهریور ماه سال جاری ۵۷ مورد به مساحت ۰.۴۹۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان به حالت قبل برگشت. 


به گزارش تابناک همدان، سرهنگ حسن جعفری جوزانی افزود: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضائی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغات، به منظور جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در شهریورماه سال جاری تعداد ۵۷ مورد به مساحت ۰.۴۹۵۷ هکتار احکام جدید قضائی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در جهت حفظ اراضی زراعی اجرا شده است.

 

او با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوز‌های قانونی ممنوع می‌باشد ادامه داد: بیشترین این احکام در شهرستان‌های همدان و بهار اجرا شده است که بیشترین تغییر کاربری‌ها را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان تاکید کرد: بی شک مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف استان، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی کشور می‌باشد. او گفت: از مردم شریف استان درخواست می‌کنیم در شناسایی و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح استان، سازمان جهادکشاورزی را یاری نمایند.

سرهنگ جعفری جوزانی افزود: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار