کد خبر: ۱۰۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 06 October 2015
رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه قاتل پیرمرد 81 ساله در کرج دستگیر شد، گفت: داماد این شخص به سبب مشکلات خانوادگی نقشه قتل پدر همسر خود را طراحی و اقدام به قتل وی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ حمیدرضا گل‌صباحی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که پیش از ظهر امروز در محل پلیس آگاهی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه پلیس اینترپل واحدهایی را نیز در استان‌ها دارد، اظهار داشت: پرونده مجرمان تحت تعقیب در خارج از کشور توسط این پلیس پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به روند دستگیری متهم تحت تعقیب کشور یمن در استان البرز، افزود: این متهم به نام میرعظیم فرزند بشیر به جرم کلا‌هبرداری بیش از 3 کیلوگرم طلای 21 عیار با اعلان قرمز تحت تعقیب کشور یمن قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این فرد و هم‌دستش از یک جواهرفروشی واقع در شهر عدن بیش از 3 کیلوگرم طلا دزدی و بعد از انجام این امر مورد تعقیب پلیس قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و با توجه به بین‌المللی بودن پرونده، مجرمان تحت تقیب قرار گرفتند و سرانجام یکی از متهمان به نام ارسلان 23 ساله در اسفند 93 دستگیر و با قرار وثیقه 5 میلیارد ریالی روانه زندان شد.

رئیس پلیس‌آگاهی البرز با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری متهم دیگر این پرونده با جدیت بیشتری از سر گرفته شد، تصریح کرد: مردادماه سال جاری در یک عملیات میرعظیم دیگر متهم این پرونده در حوالی 45 متری گلشهر کرج دستگیر شد.

گل‌صباحی با اشاره به دیگر پرونده‌ پلیس اینترپل استان البرز مبنی بر سرقت چندصد لیری از یکی از صرافی‌های شهر اسپارتای ترکیه، گفت: در این پرونده فردی به نام سولماز که متهم به سرقت از این صرافی شده بود، در مرداد سال جاری در رجائی‌شهر کرج دستگیر شد.

وی یادآور شد: با پیگیری جدی پلیس استان البرز این مجرمان که در خارج از کشور اقدام به سرقت و در این استان مخفی شده‌ بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به دیگر پرونده اینترپل استان افزود: فرد دیگری به نام سعید با کلاهبرداری 750 هزار درهمی از منطقه ابوظبی تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفت و سرانجام این فرد در شهریورماه سال جاری در محدوده 45 متری گلشهر دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی البرز با بیان اینکه دستگیری سارقان داخل خودرو که به روش زاغ‌زنی اقدام به انجام این کار می‌کنند طی چند روز گذشته انجام گرفت، گفت: ارزش اموال مسروقه توسط این گروه سارقین 300 میلیون ریال بوده است که تا کنون به 7 فقره از سرقت اعتراف کرد‌ه‌اند.

وی با اشاره به دستگیری باند سارقان، اظهار داشت: این باند 8 نفره اقدام به 50 فقره سرقت از محوله‌های خودوری نیسان ضمن گشودن در این خودرو با استفاده از شاه‌‌کلید کردند که سرانجام در مدت زمان 20 اسفند ماه سال 93 لغایت 20 شهریورماه سال جاری دستگیر شدند.

گل‌صباحی با بیان اینکه ارزش ریالی محوله و اموال مسروقه توسط این باند 15 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: 4 نفر از 8 نفر اعضای این باند برادر و 3 نفر مال‌خر بودند.

وی گفت: 23 مرداد ماه سال جاری جسد پیرمردی 81 ساله در محدوده آدران "جاده چالوس" کشف و پیگیری‌ لازم برای شناسایی این جسد مجهول‌الهویه آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از پیگیری‌های انجام شده و کسب اطلاعات از شاهد این حادثه به این نتیجه رسیدیم که صاحب خودروی پراید سفیدرنگی پیکر این پیرمرد را از ماشین خود به بیرون انداخته است، اظهار داشت: کارآگاهان به داماد خانواده مظنون شدند اما این شخص منکر حضور خود در مدت زمان یک سال در محدوه جاده چالوس شد.

رئیس پلیس آگاهی البرز افزود: پس از پیگیری و بررسی دوربین‌های این محور علیرغم اینکه این شخص مدعی بود در یکسال گذشته از این محور عبور نکرده تردد دو بار خودروی وی به اثبات رسید، گفت: وقتی فرد متهم با شواهد و مدارک رو‌به رو شد لب اعتراف گشود و از اختلافات خانوادگی خود سخن گفت.

وی بیان کرد: این فرد به سبب مشکلاتی که با همسر خود داشت نقشه قتل پدر همسر، همسر و فرزند خود را طراحی کرده بود که در این بین با خوراندن سم سوسک‌کش و خفه کردن پدر همسرش موفق به قتل وی شد و خوشبختانه خانواده این شخص جان سالم به در بردند.

وی با اشاره به کشف 2 محموله قاچاق به ارزش 8 میلیارد ریال، اظهار داشت: خبری مبنی بر ورود یک محوله قاچاق از یکی از استان‌های غربی کشور به پایتخت به اداره مبارزه با قاچاق کالا رسید و تریلی حاوی البسه و کفش خارجی در محدوه پل کلاک کرج متوقف شد.

گل‌صباحی با تاکید بر اینکه این تریلی حاوی 9 هزار و 588 ثوب انواع لباس و 23 جفت کشف خارجی بود، بیان کرد: یک محموله حاوی 48 هزار و 800 نخ سیگار به ارزش ریالی 5 میلیارد ریال نیز در استان کشف شده که در این بین 2 نفر دستگیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار