بار دیگر جلوه های زیبایی از شور و شعور حسینی و عشق بی نظیر مردم نسبت به خاندان اهل بیت علیهم السلام در پیاده روی اربعین سرور و سالار شهیدان به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹ 12 September 2022

تابناک ایلام؛ امین دانیالی:: مق حادثه قیام خونین کربلا،قرن هاست توجه عالم را به خود معطوف ساخته و همه ساله دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با بر افراشتن بیرق ماتم حسینی، چنان شور وحرکتی در جهان برپا کرده اند که سرآمد تمام قیام های حق طلبانه و آزادی خواهانه جهان شده اند. 

بار دیگر جلوه های زیبایی از شور و شعور حسینی و عشق بی نظیر مردم نسبت به خاندان اهل بیت علیهم السلام در پیاده روی اربعین سرور و سالار شهیدان به نمایش گذاشته شد.

حماسه بزرگ اربعین ۱۴۰۱ صحنه درخشان دیگری از هوشمندی و عقلانیت و مودت محبان اهل بیت(ع) بود که به رغم خواست دشمنان و بدخواهان و کج اندیشان، با حضور میلیون ها انسان آزاده و مؤمن و خداجوی به منصه ظهور رسید و اقتدار معنوی پیروان اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشت.

این حرکت باشکوه و حماسه بزرگ جز در سایه وحدت و همدلی آحاد مردم شریف ایران و عراق و زائران سایر کشورها و تلاش و مجاهدت دست‌اندرکاران و متولیان اربعین حول محور مقدس حضرت سیدالشهداء(ع) حاصل نشده است و به راستی که (الحسین یجمعنا)؛ اما این تجمع زیبا این عشق و شور و شعف وحرکت عظیم مردم نیاز به ساماندهی دارد و مدیریت این همایش بزرگ کاری بسیار سخت و دشواراست.

به فرموده مقام معظم رهبری پیرامون اربعین واهمیت آن: اولین شکوفه‌های عاشورایی در اربعین شکفته شد، اولین جوشش‌های چشمه محبت حسینی که شط همیشه جاری زیارت را در طول این قرن‌ها به راه انداخته است، در اربعین پدید آمد،مغناطیس پرجاذیه حسینی، اولین دل‌ها را در اربعین به سوی خود جذب کرد‌، اربعین حسینی خود یک دانشگاه است، دانشگاهی از جنس مکتب عاشورا با این تفاوت که در عاشورا جهاد با سیف به نمایش گذاشته شد، ولی در اربعین جهاد فکری و فرهنگی!

دانشگاهی که در آن مشق ایستادگی، مقاومت، حق‌گرایی، حقیقت‌گویی، روشن‌گری، حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها، یاد شهدا و اکابر و... می‌کنند.

"اربعین دانشگاهی است از سنخ کار هیئتی آکادمیک که در نوع خود بی‌نظیر است"

رهبر معظم فرمودند: راهپیمایی میلیونی اربعین روز‌ به‌ روز بایستی گسترش و عمق بیشتری پیدا کند.

این یعنی تلاش بیشتر مسئولان برای برنامه ریزی بهتر، آمادگی بیشتر برای خدمت به مردم تا جلوه گاه این نمایش معنوی بهتر نمایش داده شود.

 اینجا ایلام؛ کربلای ایران، جاذبه حسین آنقدر قوی بود که طوفان را هم به زانو درآورد و علی رغم همه توصیه ها زائران باز دوباره مهران را برای ورود به کربلا و عتبات عالیات انتخاب کردند و پیش بینی ۷۵ درصدی حرکت  زوار از مرز مهران به عتبات  عالیات وظیفه سنگینی بردوش مدیران اجرائی و مردم استان قرارداده است. 

مهران وعده گاه میعاد عاشقان حسین است و میزبان فوج عظیمی از دلدادگان سرور و سالار شهیدان دشت کربلا از سراسر دنیا.مرز مهران اکنون امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز برای تردد به عتبات است، این قلب تپنده ایران‌زمین به دروازه عشاق تبدیل شده و بوی کربلا می‌دهد؛ و عشق به حسین را مجسم می‌کند و مملو از زائرانی است که می‌خواهند بر سفینه ی النجاة بنشینند.

استاندار ایلام درآماده سازی اولیه مقدمات کنگره اربعین رایزنی های خود با مسوولان عراقی و دیدار با استاندار واسط عراق جهت سهولت در تردد زائران حسینی در ایام اربعین، زیرساخت های استان واسط برای تردد زائران در مقایسه با گذشته مطلوب تر است و این نویدبخش حضوری پرشور و بدون دغدغه زائران در استان واسط است.

حسن بهرام نیا تاکید کرد: تمامی امکاناتی که زائران در استان واسط نیاز دارند، امروز مهیا شده و فضای استان واسط اربعینی است.

اما رفته رفته که مراسم اربعین نزدیک ونزدیک تر می‌شویم، فوج فوج مشتاقان به کربلای معلی به طرف استان راهی شدند و این خود باعث شد تا مسئولان استان بیشتر از گذشته خود را آماده پذیرایی از خیل عظیم زوار کنند.

مدیریت استان درمعرض امتحان سختی قرارگرفتند ولی آنچه که هموار شد مشکلات سر راه حرکت جهانی اربعین از مرز مهران وجود روحیه جهادی  در راس مدیریت استان و دیگر مدیران استان بود.

در ۱۰ روز گذشته ۹۰۱ هزار نفر از مرز مهران خارج شده و ۱۷۰ هزار نفر نیز از ارتباط عالیات برگشتند. 

هم اکنون حدود ۷۳۰ هزار نفر که مرز مهران را برای رفتن به عتبات انتخاب کرده‌اند در کشور عراق به سر می برند./م 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار