کد خبر: ۱۰۶۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶ 10 September 2022

اختصاص هما خوزستان
مینا فراز

این روزها در شهرهای مرزی کشور که میزبان زائران اربعین حسینی هستند صحنه های زیبا از مهربانی، کمک رسانی، ارائه خدمات و … می بینیم، خادمان امام حسین (ع) با هرآنچه که در توان دارند خالصانه از زائران پذایی می کنند.

خدام گاهی چای گرم و خرما خستگی را از تن زائر بیرون می آورد، گاهی با آب یخ عطش ششان را خاموش می کنند، موکب داران هم اسباب استراحت، تغذیه و شستشو را برای آنها فراهم می کنند.

زائر امام شهید خستگی راه، گرمای هوا، دوری از خانواده را به جان می خرد تا به زیارت سید الشهداع) برسد، پیاده روی اربعین نماد محبت به اهل بیت است، ویژگی مهم راهپیمایی اربعین، مردم‌ی بودن آن است. این راهپیمایی یک حرکت تاریخی، خودجوش، طبیعی و بر پایۀ حماسه حسینی است.

جوان ۳۱ساله از زائرین اربعین حسینی است که توانسته به نجف اشرف و کربلای معلی مشرف شود و به زیارت عتبات عالیات برود، او از حس و حال سفر خود به ما گفت: مشتاقانه آرزوی زیارت اربعین داشتم و برای اولین بار به زیارت امام حسین (ع) رفتم.

خانم موسوی می گوید: از طریق پایانه مرزی شلمچه به همراه خواهر همسرم به نجف سفر کردیم و در راه مواکب و خدمات رسانی از سوی خادمان امام همام میزبانی می کردند تا خستگی و گرمای هوا بر زائران چیره نشود.

این بانوی اهوازی با اشاره به اینکه زائران زیادی برای زیارت به کربلا سفر کرده بودند افزود: پیر و جوان ، زن و مرد در این مسیر به چشم می خورد، حجم زیاد تردد زائر در مسیر طریق الحسین کار خدمات رسانی را سخت کرده بود و باید موکب داران و مسئولان متولی خدمت رسان را درک کرد.

او در پایان به همه توصیه کرد برای رفتن به کربلا باید لباس و کفش مناسب داشت و از بردن وسایل اضافی پرهیز کرد، زمان سفر را مدیریت کنیم تا پس از زیارت راحت تر و سریع تر به کشور بازگردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار