رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: جلسات دادرسی ۷۶ درصد زندانیان به صورت مجازی انجام می‌شود و فرآیند جابجایی‌های فیزیکی که با هزینه و مخاطرات زیادی همراه است، کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ 28 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» محمد کاظمی‌فرد در بازدید از پارک علم و فناوری البرز افزود: استفاده‌ از مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در قوه قضاییه از سال‌های پیش آغاز شده و به خوبی ادامه یافته است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه با هشت شرکت دانش‌بنیان برای احراز هویت برخط همکاری می‌کند و دادرسی الکترونیک نیز با همراهی سه شرکت دانش‌بنیان انجام می‌شود. دو یا سه شرکت دانش بنیان هم در زمینه تبدیل گفتار به متن با قوه قضیه در حال همکاری هستند.

کاظمی فرد با بیان اینکه با حدود هفت شرکت دانش‌بنیان در زمینه شکواییه نویسی هوشمند و تبادل اطلاعات بین مردم و قوه قضاییه، در حال رایزنی هستیم، اظهار کرد: یکی از اهداف مجموعه قوه قضاییه استفاده از حداکثر توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان در امور است.

به گفته رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه سال گذشته نزدیک به ۲۲۵ هزار دادرسی به صورت الکترونیک انجام شده است.

کاظمی‌فرد افزود: جلسات دادرسی ۷۶ درصد زندانیان به صورت مجازی انجام می‌شود و فرایند جابجایی‌های فیزیکی که هزینه و مخاطرات زیادی دارد، کاهش یافته است. همچنین حدود ۸۰۰ هزار نفر به صورت برخط چه در داخل یا خارج از کشور بدون حضور، احراز هویت برخط شده‌اند.

به گفته وی این اقدامات با حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی در تسریع خدمات قضایی تاثیر بسزایی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار