استاندار قم گفت: استان قم امسال آماده ارائه خدمات به ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی است.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 21 August 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمد تقی شاهچراغی درجلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه تمام زیر ساخت‌ها و امکانات لازم برای اسکان و پذیرش زائران اربعین حسینی در استان قم پیش بینی شده است گفت: مسجد مقدس جمکران به عنوان مرکز فرهنگی و اجرای اربعین حسینی برای خدمت رسانی به زائران معنوی سفر اربعین در استان قم تعیین شده است.

استاندار با بیان اینکه امسال پیش بینی حضور ۵۰۰ هزار زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در استان قم شده است گفت: در کنار ارائه خدمات در مرکز اصلی که مسجد مقدس جمکران است مصلی قدس، مساجد و حسینیه‌های را نیز برای ارائه خدمات به زائران پای کار آورده ایم.

معاون امور زائران استانداری قم نیز با اشاره به حضور ۱۴۵ موکب از استان قم برای ارئه خدمات به زائران اربعین حسینی گفت: در مقایسه با سال ۹۸ که ۱۲۰ موکب از استان قم برای ارائه خدمات در مسیر اربعین حضور داشتند امسال با افزایش ۲۵ موکب پس ازتهران به عنوان دومین استان با بیشترین موکب در مسیر اربعین حضوردارند.

ابوالقاسم مقیمی افزود: ۸۰ درصد خروجی‌ها برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از مرز مهران انجام می‌شود و استان قم به عنوان استان معین شهر ایلام از ۲ ماه گذشته امکانات وماشین الات لازم برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران را در شهر مهران مستقر کرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵ موکب فعال از استان قم در شهرمهران حضور دارند و در حال تسهیل و ارائه خدمات به زائران هستند.

در جلسه امروز شورا با رای اعضا محمد تقی دشتی، محمد تقی فعالی و سیده زهره برقعی به عنوان اعضای جدید و حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان قم تعیین شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار