استاندار ایلام با تاکید بر فرصت های سرمایه گذاری در بازارچه های سه گانه استان، خواستار مساعدت وزارت کشور برای اخذ مجوز بازارچه های چیلات‌، چنگوله و هلاله شمالی توسط دولت مرکزی کشور عراق شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 16 August 2022

به گزارش تابناک ایلام، حسن بهرام‌نیا  با احمد وحیدی وزیر کشور دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استان در حوزه های مختلف به ویژه در بحث اربعین، طی نامه های جداگانه‌ای ضمن درخواست تامین اعتبار برای پروژه های مرزی، با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های بازارچه های چیلات‌ و چنگوله و همچنین روند آماده سازی بازارچه هلاله شمالی خواستار پای کار آمدن طرف عراقی برای ساخت زیرساخت‌ها در آن طرف مرز شد.

بهرام‌نیا همچنین در این نامه ها خواستار تامین منابع مالی و اعتباری لازم برای بازسازی و جبران خسارات وارده سیل ۹۸ در مناطق بالادست و پائین دست، نیروگاه سیمره، سیل ۱۴۰۰ در مناطق مورموری آبدانان، سیل ۱۴۰۱ در شهرستان های مهران، چوار، ایلام و ایوان و ... همچنین تامین اعتبار برای خسارات خشکسالی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و اجرای طرح ها و پروژه های حوزه مدیریت بحران در استان شد.

وزیر کشور نیز در این نشست ضمن قول مساعد در راستای پیگیری خواسته های مطرح شده توسط استاندار ایلام، به معاون امنیتی و انتظامی وزیر و رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور و همچنین معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این راستا دستورات لازم را صادر کرد.

احمد وحیدی ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین با توجه به تمهیدات در نظرگرفته شده، خواستار فراهم کردن زمینه تردد ایمن، برای زوار در اربعین پیش رو شد./ع

بیشتر بخوانید:

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار