حسینی پور اظهار کرد که متناسب با پیشرفت کشاورزی دنیا باید خودمان را مورد سنجش و قیاس قرار دهیم و حتی باید مشخص کنیم درخصوص سازگاری با کمک آبی و افزایش بهره وری در کشاورزی در کجای کار هستیم
کد خبر: ۱۰۶۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷ 12 August 2022
به گزارش تابناک مازندران ، استاندار مازندران در گفت و گویی اظهار داشت:
تشکیل کارگروه ویژه برنج یک ضرورت است که نادیده گرفته شده است.

 بر اساس این گزارش ، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه ستاد شورای سیاستگذاری توسعه بخش کشاورزی مازندران گفت: امروزه، حضور عاشورایی ما در جنگ اقتصادی است و باید در مقابل دشمنان دین و اسلام ایستادگی و مقاومت کنیم و بصورت عملی در جبهه اقتصادی ایفای نقش کنیم.

 

وی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری بخش کشاورزی باید در معنای واقعی کلمه به سیاستگذاری در این حوزه بپردازد، ادامه داد: جلسه شورای سیاستگذاری بخش کشاورزی، عالی ترین جلسه مربوط به کشاورزی استان است و مطالبی که در این جلسه مطرح می‌شود باید به سیاست‌های کلان این حوزه بپردازد.

 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه از چالش های اساسی کشاورزی استان، نگاه استان به مقوله کشاورزی است و سیاست و ریل گذاری مناسبی که قابل سنجش و ارزیابی باشد در این حوزه نداشتیم، افزود: متناسب با پیشرفت کشاورزی دنیا باید خودمان را مورد سنجش و قیاس قرار دهیم و حتی باید مشخص کنیم درخصوص سازگاری با کمک آبی و افزایش بهره وری در کشاورزی در کجای کار هستیم.

 

حسینی پور اظهار کرد: راهبرد و برنامه درازمدت کشاورزی استان باید تهیه شود تا بدانیم در سال‌های آینده در چه جایگاهی قرار خواهیم گرفت و حرکت کنونی ما سنتی و روزمره است.

 

وی با بیان اینکه سیاستگذاری درخصوص کالاهای استراتژیک مشخص نیست و تشکیل کارگروه ویژه برنج یک ضرورت است که نادیده گرفته شده است، ادامه داد: شورای سیاستگذاری باید راهبردهای اصلی کشاورزی استان را مشخص کند و خروجی این جلسه برای کشاورزی استان مثمرثمر باشد.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه همه متولیان بخش کشاورزی باید در کنار هم قرار گیرند تا مشکلات کشاورزی استان قابل حل باشد، اظهار کرد: جلسه شورای سیاستگذاری بخش کشاورزی استان باید دبیرخانه فعالی داشته باشد تا موضوعات را پیگیری کند و تاثیرگذار باشد.

 

این مسؤول بیان کرد: موضوعات مربوط به کشاورزی ۲۰ سال آینده باید در جلسه شورای سیاستگذاری کشاورزی استان مورد بحث قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: استان‌های کشور در حال رقابت با مازندران هستند تا در حوزه کشاورزی از این استان پیشی بگیرند و به رتبه اول کشاورزی کشور برسند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار