جشنواره بازیهای بومی - محلی و غذای سنتی روستاهای بخش مرکزی میبد در خانه باغ کلانتر روستای هدف گردشگری محمدآباد این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 05 October 2015

به گزارش تابناک یزد،این جشنواره با بازی های بومی محلی کودکان روستا آغاز و کودکان بازی های طناب کشی،لی لی،تیله بازی و بازی با لاستیک را اجرا کردند .

دومین مرحله از این جشنواره پخت نان سنتی و سفره آرایی بانوان بود که بانوان با طبخ آبگوشت سنتی با همدیگر به رقابت پرداختند.
سومین مرحله از این جشنواره برگزاری نمایشگاهی از صنایع دستی از جمله سبدبافی، چرم دوزی، بافت تابلو فرش، کاربافی و روغن گیری گیاهی بود که بانوان به همت بخشداری مرکزی در کلاس های آموزشی فراگرفته بودند.
مدیر کل امور ورستایی و شوراهای استانداری یزد در این مراسم توسعه امر ورزش و مهارت افزایی در روستاها را از سیاستهای دفتر امور روستایی بیان کرد .
هادی مقیمی گفت:بخشداری و دهیاران روستاها باید در کنار فعالیت های عمران و آبادانی به بخش آموزش هنر و صنایع دستی روستاهها و ایجاد ظرفیت های مناسب برای اقتصاد پایدار و اشتغال توجه کنند .
بخشدار مرکزی هم با قدردانی از توجه دفتر امور روستایی به فعالیت بانوان به اقدامات انجام شده درحوزه بازی های بومی محلی و دوره های آموزشی در روستاها پرداخت و گفت:توجه به این امور موجب افزایش ظرفیت ها و شناسایی استعدادها در روستاها شدها است.
محمد حسین قاسمی افزود:استقبال بانوان روستاها از دوره های آموزشی هنرها و صنایع دستی و سنتی باعث رونق اقتصادی و اشتغال و همچنین همدلی و صمیمیت در روستاها شده است
در پایان این جشنواره و پس از ضیافت و مهمانی هدایایی به رسم یاد بود به فعالان و برگزیدگان جشنواره اهدا شد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار