رئیس هیئت سوارکاری استان همدان گفت: مسابقات اسب دوانی با حضور و استقبال چشمگیر علاقمندان به ورزش سوارکاری وحمایت مالکین اسب ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای نخستین بار درشهرستان بهار برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱ 05 March 2015

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان گفت: مسابقات اسب دوانی با حضور و استقبال چشمگیر علاقمندان به ورزش سوارکاری وحمایت مالکین اسب ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای نخستین بار درشهرستان بهار برگزار شد.

به گزارش مهر؛ وحید برقعی افزود: به همت اداره ورزش و جوانان بهار و همکاری شورای اسلامی شهر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، هلال احمر و هماهنگی هیئت سوارکاری برای نخستین بار شاهد برگزاری مسابقات اسب دوانی در شهرستان بهار بودیم.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری موفق مسابقات اسب دوانی در شهرستان های ملایر و نهاوند برگزاری این مسابقات در شهرستان بهار تصمیم گیری شد.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با بیان اینکه استقبال از این مسابقات مناسب بود، گفت: این مسابقات با حضور جمعی از علاقمند به ورزش سوارکاری و ۲۰ چابک سوار در دو گروه اسب های بومی و محلی و اسب های نژاد دو خون برگزار شد.

برقعی عنوان کرد: در گروه اول و اسب های بومی و محلی ۱۱ چابک سوار در مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان مصطفی یوسفی با اسب کلانتر، امیر کریمی با اسب طوفان و علی سرمست با اسب شاهو در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

وی با اشاره به گروه دوم اسب های نژاد دو خون بیان کرد: در گروه دوم نژاد اسب های دو خون ۹ چابک سوار با یکدیگر به رقابت پرداختند و در این گروه محسن خدابنده لو با اسب بی قرار، محمد طالبی با اسب جونیور و محمد پوینده با اسب راهی در جایگاه های اول تا سوم ایستادند.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان یادآور شد: در پایان این رقابت ها رئیس شورای اسلامی شهرستان بهار، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا کردند.

برقعی با بیان اینکه توجه به شهرستان ها در اولویت است، گفت: در ماه های گذشته با برنامه ریزی های هیئت سوارکاری استان همدان و حضور کارشناسان کمیته اسب کرد فدراسیون سوارکاری کشور در شناسایی اسب های شهرستان و به ویژه نژادهای کرد و اسب اصیل برنامه عملیاتی با محوریت اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار در حال اجرایی شدن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار