مدیر انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان خبر داد؛
علی دانش گفت: این دوره تخصصی دو روزه با حضور 45 نفر از مدیران تئاتر نواحی وحوزه های مقاومت بسیج با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت عباس (ع) و سازمان بسیج هنرمندان استان در اردوگاه انصارالحسین سرعین برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 04 October 2015

مدیر انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: کارگاه تخصصی دوروزه تئاتر برای مدیران تئاتر نواحی و حوزه های مقاومت بسیج سپاه استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش تابناک اردبیل، علی دانش گفت: این دوره تخصصی دو روزه با حضور 45 نفر از مدیران تئاتر نواحی وحوزه های مقاومت بسیج با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت عباس (ع) و سازمان بسیج هنرمندان استان در اردوگاه انصارالحسین سرعین برگزار شد.

وی افزود: نمایش به عنوان یکی از مظاهر و گونه های اصلی هنر، نقش مهمی در توسعه فرهنگ و هنر هرکشور ایفا می کند؛ بنابراین توسعه انواع نمایش به خصوص نمایش های سنتی و آئینی متناسب با فرهنگ غنی اسلام، ارزش ها و نیازهای روانی و اجتماعی یکی از ضروریات عرصه فرهنگ و هنر کشور است.

دانش گفت: بسیج به منظور شناسایی وحمایت از گروههای مبتدی و نیمه حرفه ای نمایش در شهرستان های دورافتاده و مناطق محروم، گروه تئاتر را در رده های مختلف خود تشکیل داده است که سلسله جلسات توجیهی وآموزشی مدیران این گروهها درطول سال برگزار می شود.

مدیر انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در رابطه با سرفصل های این دوره آموزشی و توجیهی اظهار کرد: ادبیات نمایشی از قبیل هنرهای هفتگانه وجایگاه ادبیات در هنر، ادبیات نمایشی چگونه ادبیاتی است؟ سوژه یابی برای نمایشنامه نویسی، مبانی نمایشنامه نویسی، شخصیت پردازی، قابلیت های نمایشی در قصص قرآنی، احادیث، تاریخ سیره انبیاء و کارگردانی از قبیل کارگردانی چیست؟ مسئولیت های یک کارگردان، انتخاب متن، انتخاب بازیگر، هدایت بازیگر، انواع روش های کارگردانی، عوامل مؤثر در بازیگری، بیان در بازیگری و ... از جمله مباحثی بود که توسط مربیان مجرب انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان تدریس شد.

دانش تصریح کرد: با رعایت بعضی از مسایل ازجمله احترام به حریم مساجد می توان از ظرفیت این مکان مقدس برای توسعه هنر فاخر نمایش استفاده کرد که خوشبختانه بسیج با ایجاد زیرساخت های لازم در کنار مساجد این ظرفیت ها را دوچندان کرده است که با استفاده صحیح این فضاها می توان آثار فاخر و ارزشمند فراوانی تولید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار