دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه گفت: تفاهم نامه ساخت نیروگاه بوشهر دو و سه بین ایران و روسیه امضا شده و ساخت نیروگاه بوشهر دو از شهریور سال آینده آغاز می شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸ 05 March 2015

دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه گفت: تفاهم نامه ساخت نیروگاه بوشهر دو و سه بین ایران و روسیه امضا شده و ساخت نیروگاه بوشهر دو از شهریور سال آینده آغاز می شود.

 به گزارش مهر ؛  مهدی سنایی  اظهار کرد: در سال ۲۰۱۴ اسناد مهمی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه امضا شد که یکی از مهمترین آن حل مشکل نقل و انتقال پول بین ایران و روسیه است.

سنایی گفت: طبق توافقاتی که انجام شده برای اولین بار ماهی و مواد لبنی ایران به روسیه صادر خواهد شد ضمن اینکه در شهریور ماه سال جاری تفاهم نامه ای با روسیه منعقد شده که در صورت اجرایی شدن آن حجم معاملات ایران و روسیه به ۷۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با اشاره به قراردادهای صنعتی ایران با کشور روسیه در راستای گسترش روابط اقتصادی دو کشور عنوان کرد: به منظور استفاده از ظرفیتهای دانش هسته ای، قرارداد ساخت نیروگاه بوشهر دو و سه با روسیه منعقد شد که در شهریور سال آینده  مراحل اجرایی نیروگاه بوشهر دو آغاز می شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه عنوان کرد: ایران پیش از این مجوز صدور صادرات آبزیان را به روسیه نداشت اما این مجوز سه ماه پیش صادر شده و هم اکنون ۱۹ تولید کننده ایرانی به روسیه میگو و ماهی صادر می کنند.

مهدی سنایی بیان داشت: در حال حاضر نیز یک هیئت روسی در حال ارزیابی برای صادرات تخم مرغ به روسیه است که این صادارات به رونق و اشتغال باز کار ایران می انجامد و باعث تحولات گسترده ای در اقتصاد شده و منابع گسترده ای را برای ملت ایران فراهم می کند.

سنایی اظهار داشت: سیاست و روابط  خارجی ایران و روسیه برای مقامات ارشد هر دو طرف در عرصه جهانی و اتفاقات و تصمیم گیری مهم است و ایجاد تفاهم نامه و معاهده برای استحکام و گسترش روابط حسنه ایران و روس ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار