طرح توسعه شرکت خوراک دام و طیور غرب کشور در شهرستان نهاوند بخش مرکزی اراضی روستای حسین آباد با پیگیری‌های معاونت توسعه بازرگانی در سفر هیئت دولت با حضوردکتر سید جواد ساداتی نژاد افتتاح و مورد بهربرداری قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹ 28 July 2022
طرح توسعه شرکت خوراک دام و طیور غرب کشور در شهرستان نهاوند بخش مرکزی اراضی روستای حسین آباد با پیگیری‌های معاونت توسعه بازرگانی در سفر هیئت دولت با حضوردکتر سید جواد ساداتی نژاد افتتاح و مورد بهربرداری قرار گرفت.

به گزارشس تابناک همدان، وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح طرح توسعه شرکت دانه‌های غرب نهاوند گفت: برای توسعه این شرکت علاقمند هستیم و کمک می‌کنیم.

سید جواد ساداتی نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه گندم افزود: امسال قیمت گندم را تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش، کاهش ۴۰ درصدی قیمت کود و سومین اقدام کشاورزی قراردادی است.

وی اعلام کرد: کشاورزی قراردادی را به دیگر محصولات توسعه می‌دهیم که امسال در سطح ۴۶ هزار هکتار کشت برنج کشاورزی قراردادی انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: از هفته آینده صادرات دام سبک و سنگین آغاز می‌شود و همچنین خرید تضمینی دام را نیز آغاز می‌کنیم.

این مقام مسیول اعلام کرد: برای حوزه آب و خاک استان ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم تا برای احیای قنوات، کانال‌های آبیاری و اجرای آبیاری مدرن هزینه شود.
 
ساداتی نژاد گفت: استان همدان قطب قدرتمند تولید محصولات کشاورزی است.

وی به مطالبات خوراک دام و طیور اشاره کرد و گفت: صادرات دام و طیور از هفته گذشته به عراق آغاز شده است و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

بلازم به ذکر است:  این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۳۸۸ با ظرفیت تولید ۶۵ هزار تن و ظرفیت جذب ۷۱۵۰۰ تن، همچنین اشتغال زایی ۳۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرد.

 ظرفیت این کارخانه تولید  ۷۵هزار  تن خوراک دام، طیور و ابزیان می‌باشد که تا ۸۲ هزار ۵۰۰ تن نیز طرفیت افزایش دارد.

شایان ذکر است: مساحت کل این واحد تولیدی ۳۲هزار  متر مربع که از این مقدار ۸هزار  متر مربع زیر بنا و واحد‌های تولیدی آن است.

 سرمایه گذاری این واحد تولیدی ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که تماماً آورده متقاضی است.

ایجاد یک واحد مدرن خوراک دام، طیور و ابزیان با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

افزایش بهره وری در بخش دامداری و افزایش تولید شیر و گوشت با استفاده از تغذیه مناسب و فرموله شده یکی از راه کار‌های کاهش قیمت تمام شده و افزایش رقابت پذیری است.

 حفظ ارزش تغذیه‌ای خوراک-هضم آسان از خصوصیات یک خوراک استاندارد بوده که این نوع خوراک تنها قابلیت تولید با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات بروز دنیا می‌باشد همچنین این واحد مدرن علاوه بر تولید خوراک با کیفیت باعث افزایش بهداشت بالا و استریل شدن تولید هم می‌شود که امروزه نیاز واحد‌های دامداری کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار