استاندار ایلام؛
استاندار ایلام اظهار داشت: از مجموع ۲۵۵ روستای استان ایلام که باید سند توسعه روستایی آنان تدوین شود، مطالعات برای تدوین سند توسعه روستایی ۶۳ روستا توسط مشاورین انجام شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵ 21 July 2022

  به گزارش تابناک ایلام؛بهرام نیا اظهار داشت:  در تدوین سند توسعه ۶۳ روستا استان از روش میدانی، کتابخانه ای و تلفنی استفاده شده است که نقطه نظرات همه اعضا در این نشست  بعنوان یک  شورای فنی و تخصصی در خصوص سند توسعه ۶۳ روستا  استان اثرگذار و نشانگر توجه ویژه به اعضای این نشست به سند توسعه روستایی است.

وی گفت:  برنامه دولت سیزدهم در استان برنامه محوری و حرکت بر مبنای سند توسعه روستایی هر روستا و منطقه است.

بهرام نیا افزود: همه فرمانداران و بخشداران مکلف هستند براساس این سند برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: برای تدوین سند توسعه روستاها باید کارشناس مربوطه و مشاوران مربوطه از ظرفیت  دهیاران و بخشداران و فرمانداران هر منطقه استفاده کنند.

بهرام نیا گفت: برای توسعه روستایی مشاغل خرد در روستاهای هدف مواردی نظیر بوم گردی، ریسندگی و قالب بافی مورد توجه قرار گیرد.

وی  افزود: بیت الغزل همه مدیران حرکت در مسیر توسعه و در چارچوب سند توسعه روستاها باشد و از جزیره ای عمل کردن اجتناب شود.

 استاندار ایلام خاطر نشان کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ بر اساس این  سند به متقاضیان اعطا می شود و استان را این تسهیلات را متناسب با جانمایی ها ارائه می کند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار