معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ضمن تاکید بر لزوم بروزرسانی سند اشتغال استان، بر لزوم تدوین سند راهبردی آموزش های مهارتی استان هم تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 21 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا بهزاد باباخانی امروز(۳۰ تیر) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، ضعف مهارت را یکی از سه عامل اصلی بیکاری در کرمانشاه خواند و اظهار کرد: باتوجه به نرخ بالای بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی، توسعه و افزایش مهارت آموزی در استان به عنوان یک نیاز جدی مورد تاکید است.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم نرخ بیکاری استان کاهش پیدا کند، یکی از راه های آن تقویت آموزش های مهارتی در سطح استان است.

معاون استانداری کرمانشاه به تدوین سند اشتغال استان در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: این سند باید بروزرسانی و رفع نقص شود و از طرفی فنی و حرفه ای استان هم باید "سند راهبردی آموزش های مهارتی استان" را تدوین کند.

وی در ادامه به سفر اخیر رئیس جمهور به کرمانشاه و مصوبات آن اشاره کرد و گفت: در این سفر یکی از مسائلی که مسئولین ارشد استانی مطرح کردند؛ موضوع نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه بود که پیشینه ای ۵۰ ساله دارد.

باباخانی یادآورشد: در این راستا استاندار کرمانشاه از رئیس جمهور درخواست داشتند که به موضوع بیکاری کرمانشاه یک نگاه ملی شود و "قرارگاه ملی رفع معضل بیکاری" در استان شکل گیرد، چراکه در حال حاضر منایع و امکانات داخلی برای مقابله با غول بیکاری در استان کافی نیست.

وی بااشاره به موافقت رئیس جمهوری با این درخواست، عنوان کرد: برای این قرارگاه که بزودی تشکیل خواهد شد، بک بسته شش وجهی پیشنهاد شده تا مطالباتی را که خارج از اختیار استان است را در آن مطرح و در سطح ملی پیگیری کنیم که یکی از این مطالبات می تواند در حوزه آموزش های مهارتی باشد.

معاون استانداری کرمانشاه تصریح کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان می تواند برآوردهایی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد و باید حمایت ملی از آن شود را احصاء و به ما ارائه دهد.

وی در ادامه از اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال آفرینی افراد مهارت دیده در استان خبرداد و گفت: در این رابطه منابع خوبی در حال ابلاغ به استانها است که تسهیلاتی با نرخ چهار درصد به متقاضیان مهارت دیده و دارای برنامه مشخص داده می شود تا به این ترتیب زنجیره مهارت آموزی و اشتغال در استان شکل گیرد و مشوقی برای مهارت آموزان خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار