هفته آینده، هفته ای بارندگی در شمال کشور
هفته آینده با توجه به جریانات شمالی وقوع بارش را در استان های گیلان ، مازندران و گلستان و همچنین ارتفاعات البرز شاهد خواهیم بود
کد خبر: ۱۰۵۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 20 July 2022

به گزارش تابناک مازندران، اداره هواشناسی مازندران آخرین وضعیت جوی استان را اعلام کردکه بر اساس این تداوم هوای گرم و شرجی امروز در مازندران ادامه دارد:

براساس نقشه هواشناسی با شمالی شدن جریان ها، شدت گرمای هوا از فردا کاهش می‌یابد، بطوریکه شاهد افزایش ابر، احتمال بارش پراکنده و وزش باد در سطح استان خواهیم بود.

آخرین وضعیت جوی مازندران
آخرین وضعیت جوی مازندران
 

هفته آینده، هفته ای پر بارش در شمال کشور

هفته آینده با توجه به جریانات شمالی وقوع بارش را در استان های گیلان ، مازندران و گلستان و همچنین ارتفاعات البرز شاهد خواهیم بود.
استان‌های مجاور این استان ها نیز تحت تأثیر فعالیت این موج بارشی قرار گرفته و در مناطقی از خراسان شمالی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل نیز بارش های پراکنده ای را شاهد خواهیم بود.
بارش‌ها در برخی نقاط گیلان و مازندران از شدت بالایی برخوردار خواهد بود


 با توجه به وضعیت جوی شالیکاران امروز و فردا نسبت به برداشت شالی‌های رسیده اقدام کنند.

 

در ضمن این اداره درباره افزایش پتانسیل آتش سوزی بر اثر تنش دمایی در مرازع مراتع و جنگل‌های مازندران هشدار داد :

مسافران و شهروندان از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع جدا خودداری و یا قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.

اداره هواشناسی مازندران با اعلام اینکه هوای استان روز جمعه و شنبه نیمه ابری گاهی ابری همراه با رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود اعلام داشت: با تقویت جریان‌های شمالی از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده نیز شاهد رگبار باران و وزش باد در استان خواهیم بود.


ضمنا دریای خزر امروز و فردا مواج است برای فعالیت‌های دریایی و شنا نامناسب است.


گفتنی است ساری با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتیگراد دیروز، گرمترین و بلده با کمینه دمای ۱۳ درجه صبح امروز خُنک‌ترین نقطه استان گزارش شد 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار