مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستا عنوان کردند تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۶ الی ۱۰ درصد در این حوزه پرداخت گردیده و هدف از پرداخت این تسهیلات را نیز توسعه اشتغال روستا، کاهش مهاجرت روستائیان به شهر و مهاجرت برعکس به روستا‌ها عنوان نمودند.
کد خبر: ۱۰۵۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷ 16 July 2022

پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۶ الی ۱۰ درصدی در حوزه روستا / بازداشت۲۰۰ نیروی کار تبعه خارجی بدون مجوز

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان در خصوص نحوه دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی، فعالیت تشکلات کارگری و کارفرمائی و اشتغال غیر قانونی اتباع خارجی در استان توضیح داد و گفت: ۳ ماه نخست امسال ۲۰۰ تبعه خارجی بصورت غیر قانونی و بدون مجوز در سطح واحد ها فعالیت داشتند که پس از گشت مشترک با نهاد های دیگر بازداشت و تحویل مراجع ذی ربط برای بازگشت به کشورشان شدند.

یوسف شعبانی در گفتگوی اختصاصی با تابناک همدان تصریح کرد: فعالیت اتباع خارجی در استان همدان ممنوع بوده ودر صورت مشاهده به‌کارگیری هر تبعه خارجی که فرصت‌های شغلی را برای نیروی کار داخلی اشغال کرده باشند برخورد قانونی خواهد شد و به‌کارگیرنده این نیروها برابر مقررات ۵ برابر حداقل دستمزد نیروی کار برای هر نفر جریمه خواهد شد؛ اتباع خارجی نیز دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده می‌شوند تا به کشورشان برگردانده شوند.

وی در ادامه صحبت های خودشان گفتند عمدتا"واحدهای به‌کارگیرنده اینگونه نیروها در سطح استان همدان کوره‌های آجرپزی، سیلیس کوبی، دامداری و برخی واحدهای کشاورزی می باشند.

وی با اشاره بر این‌که اتباع خارجی غیر مجاز با گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت این اداره کل شناسایی می شوند، تأکید کرد: فعالیت اتباع خارجی برابر مقررات با مجوزهای خاص در حوزه‌هایی مشخص مانند انتقال دانش و حضور کارشناسان خارجی برای نصب تجهیزات و امکانات کارگاه‌ها و غیره برای مدت زمان مشخص با اخذ مجوز های لازم توسط کارفرمایان از این اداره کل امکان‌پذیر می باشد.و خارج از این روال بکار گیری اینگونه نیرو ها غیر قانونی می باشد.

شعبانی یادآور شد: در حال حاضر در سطح استان همدان بیش از ۵۹ واحد دانش‌بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری فعالیت دارند که بر اساس فرموده مقام معظم رهبری و شعار سال و دستورالعمل‌های وزارت تعاون،کار رفاه اجتماعی در حوزه‌هایی مانند ایجاد واحد جدید، توسعه و سرمایه در گردش تسهیلاتی توسط این اداره کل به آنها پرداخت می شود.ایشان در این رابطه همچنین گفتند سقفی برای ارائه تسهیلات نداریم و سقف آن را نوع طرح توجیهی ارائه‌شده تعیین خواهد کرد .

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستا عنوان کردند تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۶ الی ۱۰ درصد در این حوزه پرداخت گردیده و هدف از پرداخت این تسهیلات را نیز توسعه اشتغال روستا، کاهش مهاجرت روستائیان به شهر و مهاجرت برعکس به روستا‌ها عنوان نمودند.

ایشان در ادامه صحبت های خودشان به دیگر طرح های پرداخت تسهلات وحمایتی دولت ازکار آفرینان اشاره و گفتند بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز تسهیلاتی با نرخ سود ۸ تا ۱۶ درصد برای ایجاد، توسعه و یا سرمایه در گردش به متقاضیان پرداخت می شود. وی گفت برابر تبصره ۱۶ قانون بودجه نیز تسهیلاتی با سود ۴ درصد به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت می گردد.

وی در زمینه تشکلات کارگری و کارفرمائی گفتند در حال حاضر در سطح استان همدان ۲۲۰ تشکل وجود دارد که در واحدهای کارگری و کارفرمایی فعالت دارند که قالب این تشکلات عضو تشکلات کشوری بوده و بعضا" دارای نماینده در هیئت مدیره9 تشکلات کشوری نیز هستند.

 

چچچ

وی گفت هدف از تشکیل این تشکل‌ها کمک به مشارکت جامعه کارگری و کارفرمائی به تصمیم گیری ها ،تحقق سه جانبه گرائی (دولت، کارفرما و کارگر) ،تأمین حقوق ذی‌نفعان در حوزه‌های مختلف کارگری و کارفرمایی است تا بر اساس قانون حقوق آنان تأمین شود.

شعبانی با توضیح اقدام‌های پیش برنامه‌ریزی‌شده برای حضور ریاست جمهوری  و کابینه دولت در استان همدان که انجام واهد شد گفت; برای حضور ریاست محترم جمهور وهیئت دولت در استان همدان مقدمات لازم را در حوزه اداره کل متبوع به انجام رسانده و در راستای توسعه ورزش کارگری و رفاه جامعه کارگری و پیشنهاد دریافت اعتبارات خوبی را داده ایم که با تحقق این سفر به استان ابلاغ خواهد شد.

شعبانی درباره آخرین وضعیت فعالیت کارخانه کیوان و این‌که دغدغه رئیس فعلی کابینه و اسبق دستگاه قضایی بوده است گفت جلساتی از سوی مسئولین استان با کارفرمای این شرکت تشکیل و تصمیم گیری هائی برای برون رفت این واحد از مسائل و مشکلات موجود اتخاذ گردیده است.که بنظر میرسد با عمل به تکالیف تعیین از سوی کارفرمای این شرکت بخشی مشکلات آن مرتفع خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار