مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا ۲۲تیرماه در مجموع یک میلیون و ۲۰۰هزار تن گندم و روغن خام خوراکی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 14 July 2022

امید جهان نژادیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله‌ها توسط ۱۸فروند کشتی اقیانوس‌پیما پس از پهلوگیری در اسکله غلات بندر امام خمینی(ره)، تخلیه شده و با ناوگان جاده‌ای و ریلی به مناطق مختلف کشور ارسال شده‌اند.

وی با بیان اینکه محموله‌های وارداتی توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهادکشاورزی سفارش و خریداری شده‌اند، افزود: این محموله‌ها شامل یک میلیون و ۱۰۶هزار تن گندم و ۹۴هزار تن روغن خام خوراکی(نباتی) بودند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه واردات گندم و روغن خام خوراکی از طریق بندر امام خمینی(ره) با هدف تامین پایدار نیازهای اساسی کشور ادامه خواهد داشت، گفت: سه محموله گندم دیگر در مسیر بندر امام خمینی (ره) هستند و به زودی در لنگرگاه این مجتمع بندری پهلو می‌گیرند.

به گزارش ایرنا حدود ۸۰درصد حجم کالاهای اساسی (نهاده های دامی و غلات) مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

حدود ۲.۹میلیون تن گندم سال گذشته از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شد.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) حدود ۵۰میلیون تن است؛ سال گذشته در مجموع ۴۴میلیون تن انواع کالا در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده بود. 

۲ سال خشکسالی اخیر و کاهش تولید محصولات کشاورزی ، حجم واردات کالاهای اساسی به کشور را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است.  

سال گذشته در مجموع ۱۷میلیون تن انواع کالاهای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور بود که در مقایسه با سال پیش از آن ۲۱درصد افزایش داشت.

برچسب ها: گندم ، واردات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار