خطیب جمعه همدان:
امام جمعه موقت همدان با اشاره به لزوم گسترش وقف در جامعه گفت: مردم نسبت به انجام وقف برای امور خیر در جامعه اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ 08 July 2022

امام جمعه موقت همدان با اشاره به لزوم گسترش وقف در جامعه گفت: مردم نسبت به انجام وقف برای امور خیر در جامعه اقدام کنند.

به گزارش تابناک همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم پیامبر اکرم بر نفس خود انسان اولویت دارد، گفت: این کلام بدین معنی است که اگر مثلا پیامبر اعظم ما را امر به جنگ کردند ما باید از ایشان تبعیت کنیم نه اینکه بگوییم اگر خواستم میروم و اگر نخواستم نمیروم پس در دیگر دستورات ایشان هم همین‌گونه که قرآن کریم گفته باید عمل کرد.

وی با اشاره به ایجاد وقف برای انجام امورات خیر افزود: افرادیکه خدا به آن‌ها وسعت رزق داده از اموال خود برای امر خیری که در جامعه لازم‌تر است وقف کنند که این کار باقیات الصالحات و صدقه جاریه است.

موسوی اصفهانی با اشاره به گرانی مسکن و افزایش اجاره‌بها افزود: نباید حال که آب اندکی گل آلود شده به این فضا دامن زده و اجاره‌ها را بالا ببریم، من از مردم میخواهم بین خود و خدا تنها مقداری به اجاره بها اضافه کنند، چرا که ما در جنگ اقتصادی هستیم جنگی که همانند دوران دفاع مقدس تمام خواهد شد، پس عدل و انصاف را رعایت کنیم.

لزوم گسترش فرهنگ وقف در جامعهپیش از خطبه‌های نماز جمعه مدیرکل تامین اجتماعی استان هم در سخنانی گفت: ۴۶ درصد جمعیت استان از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

جمور با بیان اینکه ۲۵۵ هزار بیمه شده اصلی داریم افزود: پارسال ۳ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف تامین اجتماعی پرداخت داشته ایم.

 

 

لزوم گسترش فرهنگ وقف در جامعهشهردار همدان هم با بیان اینکه ۳۷۲ وظیفه وشرح خدمت برای شهرداری‌ها تعریف شده است گفت: ۴ هزار نفر در شهرداری همدان مشغول خدمات شبانه روزی هستند.

حسینی تصریح کرد: یکی از معضلات موجود طولانی شدن برخی خدمات مانند صدور پروانه ساخت وساز است که امیدواریم از مهرماه و با سامانه جدید الکترونیکی مدت زمان آن را از ۹ ماه به کمتر از یک ماه برسانیم.

همچون هفته‌های گذشته میز خدمت نیز این هفته برقرار بود وتامین اجتماعی وشهرداری همدان به نماز گزاران ارائه خدمت داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار