مدیرکل بازرسی استان ایلام از تکمیل مراحل پایانی پروژه راهسازی جاده ایلام - مهران خبر داد و گفت: چند قطعه باقیمانده این بزرگراه تا قبل از ایام اربعین امسال تکمیل و زیر بار ترافیک می رود.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 18 June 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  مهدی اصلانی در بازدید از پروژه راهسازی جاده ایلام - مهران اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام احداث و تکمیل بزرگراه ایلام به مهران را در دست اجرا دارد که از ایلام به سمت مهران تونل کیلومتر ۵ به طول ۸۴۰ متر در دست احداث است که حفاری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول کف کنی و ترانشه برداری مسیر رفت و برگشت این تونل برای عبور اضطراری در ایام اربعین است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی کارفرما قرار است مسیر بعد از تونل کیلومتر ۵ تا تونل دوم راه کربلا به علاوه پل بزرگ این مسیر تا اربعین به صورت چهار خطه آماده شود و پیمانکار در تونل دوم راه کربلا نیز مشغول عملیات لاینینگ است، این تونل و مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری اربعین آماده خواهند کرد.

مدیرکل بازرسی استان ایلام در ادامه بازدید از پروژه راهسازی منطقه ماربره بیان کرد: حسب مطالعات و برنامه‌ریزی ریزی های کارفرما در این مسیر برای مهار رانش زمین در این منطقه و احداث جاده که طول آن ۲ کیلومتر است، یه تازگی قرارداد منعقد شده و باید برای اربعین امسال تمهیداتی اتخاذ تا احداث این قطعه مانعی برای ترافیک عبوری زائران اربعین ایجاد نکند.

اصلانی گفت: با توجه به اهتمام و پیگیری‌های مجموعه مدیریتی اداره کل راه و شهرسازی و عوامل مشاور و پیمانکار، ۶ کیلومتر باقیمانده از تقاطع ماربره تا سه راهی صالح آباد هم اکنون در حال اجرای آسفالت است و با نظارت مستمر کارفرما و جدیت پیمانکار تا اربعین به صورت بزرگراه تکمیل شود و زیر بار ترافیک برود.

وی در خصوص تقاطع غیر همسطح صالح آباد گفت: این تقاطع در زمان بازدید در حال تکمیل بوده و باید مسیر زیرگذر آن تا اربعین آماده شود ولی مسیر روگذر آن تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

بازرس کل ایلام افزود: در ادامه بازدید از مسیر ۲۰ کیلومتر بعدی ملاحظه شد لایه دوم آسفالت در دست اجرا می‌باشد و حسب مطالعات و اهداف پروژه با بهره برداری از پل بزرگ کیلومتر ۵۶ نقاط پرحادثه و پیچ‌های خطرناک منطقه کنجانچم حذف می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار