اما تا به امروز مسئولان پتروشیمی دهلران از مدیر عامل گرفته تا زیر مجموعه آن هیچ گونه اشاره و پاسخگویی در خصوص مشکلات و حوادث پیش آمده نداشته اند و این روزها زمزمه تغییرات مدیریتی در سایت پتروشیمی دهلران به گوش می رسد تا شاید پایانی باشد بر حواشی پیش آمده !
کد خبر: ۱۰۵۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ 12 June 2022

تابناک ایلام، مجتبی کاور :: بدون شک تغییر در عرصه مدیریت یک امر عادی و ضروری است چرا که تغییرات سبب پویایی ، نشاط و سرعت بخشی در اداره امور خواهد شد و قطعا تغییرات یکی از موضوعات و الزامات همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی است که همواره ودر همه جای دنیا اتفاق افتاده و یا خواهد افتاد .اما تغییرات قطعا باید در راستای پیش برد اهداف و اداره امور صورت بگیرد تا بستر نکات یاد شده بالا فراهم شود. 

 پتروشیمی دهلران یکی از چالشی ترین پروژه های صنعتی در استان ایلام بود که درزمان عادل آذر نماینده وقت دهلران کلنگ زنی شد؛ پروژه ای که علاوه بر دولت ها همه نمایندگان ادوار گذشته تلاش های بی وقفه ای برای راه اندازی آن در دستور کار خود داشتند تا اینکه درسال 96بود که مجددعملیات احداث پتروشیمی دهلران در آخرین روز از هفته دولت با حضورمروارید استاندار وقت ایلام وشادمهر کاظم زاده نماینده پیشین حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت فعالیت خود را شروع کرد .

 پتروشیمی دهلران در حالی بعد از کلنگ زنی فعالیت های ابتدایی خود را شروع کرد که به صورت معمول و غیر معمول اقدام به جذب نیرو کادراداری و پیمانکاری خود کرد تا ابتدای کار خود را پرکار نشان دهد تا بتواند اعتبارات لازم برای ادامه مسیر این پروژه را جذب کند هرچند انتقادات زیادی بر مجموعه پتروشیمی دهلران الخصوص نیروی انسانی آن وارد است .

امروز و باگذشت بیش از 5سال از زمان فعالیت این پروژه که همواره شاهد حواشی و دخالت های پیدا و پنهان نمایندگان ، مسئولان اجرایی و مشکلات داخلی بر آن حاکم است سبب شد که در ماه های و هفته های گذشته اتفاقات و حوادث تلخی از جمله سئو قصد نیروی حراست تا درگیری فیزیکی در سایت پتروشیمی دهلران اتفاق بیفتد .حوادثی که واکنش تند لطیف صادقی معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران در پی داشت و خواستار پاسخگویی مدیرعامل پتروشیمی دهلران در خصوص مشکلات و حوادث پیش آمده شد .

اما تا به امروز مسئولان پتروشیمی دهلران از مدیر عامل گرفته تا زیر مجموعه آن هیچ گونه اشاره و پاسخگویی در خصوص مشکلات و حوادث پیش آمده نداشته اند و این روزها زمزمه تغییرات مدیریتی در سایت پتروشیمی دهلران به گوش می رسد تا شاید پایانی باشد بر حواشی پیش آمده !

 اما به راستی چه کسی قرار است عهده دار مدیریتی مجموعه عظیم و صنعتی پتروشیمی دهلران باشد ؟ آیا با تغییر مدیریتی پتروشیمی دهلران موضوعات و مشکلات مرتفع خواهد شد ؟ متاسفانه شواهد و شنیده ها حکایت از آن دارد که گویا فردی خارج از مجموعه صنعتی پتروشیمی دهلران اداره امور را بر عهده بگیرد که تخصص لازم در حوزه نفت گاز ندارد که قطعا اگر این اتفاق رقم بخورد جذب نورچشمی ها و واگذاری برخی پیمان های کلان و زد بند ها در پتروشیمی دهلران دور از انتظار نیست .

قطعا تغییر مدیریت ها که درابتدای یادداشت به آن اشاره شده امری طبیعی است ولی اگر قرار است تغییر درشاکله مدیریتی پتروشیمی دهلران صورت بگیرد باید بدون دخالت افراد خارج از مجموعه که به دنبال تبدیل کردن پتروشیمی دهلران به عنوان حیاط خلوت خود هستند صورت بگیرد و اگر این اتفاق صورت نگیرد باید فاتحه این پروژه فنی را خواند چرا که پتروشیمی دهلران پیش از اینکه در مسیر صنعت قرار بگیرد در مسیر سیاست قرارخواهد گرفت!

 باشد که هئیت مدیره صندوق بازنشستگی نفت و مجموعه پتروشیمی دهلران اگر تصمیم برای تغییرات در این پروژه مهم که امروز نیروی بومی و غیر بومی زیادی در آن مشغول فعالیت هستند ؛دارند با حساسیت و دقت نظر بیشتر وبدون دخالت افراد خارج از مجموعه اقدام کنند تا این پروژه روی ریل صنعت پیش برود تا روی ریل سیاست !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار