دبیرکل جمعیت سفیران رضوی از آغاز بکار این مجموعه همزمان با ولادت امام رضا علیه‌السلام خبر داد .
کد خبر: ۱۰۴۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ 11 June 2022

دبیرکل جمعیت سفیران رضوی از آغاز بکار این مجموعه همزمان با ولادت امام رضا علیه‌السلام خبر داد .

 به گزارش تابناک همدان، محمد رمضان‌پور گفت: از نقاط قوت اخلاق اسلامی، توجه به انسانها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت رسانی به مردم؛ به ویژه خدمت به مؤمنان و صالحان است. بدین سبب است که انبیا و اولیای الهی، همواره در خدمت مردم بوده اند.

وی افزود : جمعیت سفیران رضوی ، یک مجموعه فرهنگی‌اجتماعی متشکل از هیئت اندیشه‌ور، شورای مرکزی، دبیران و شورای استانی و همچنین شهرستانی با گستره فعالیت ملی و محوریت خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه، خصوصا قشر آسیب پذیر است .


وی ادامه داد : توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و چالش‌های این حوزه به ‌ویژه در بین اقشار آسیب‌پذیر، موضوعی حائز اهمیت است؛ از این‌رو جامعه هدف این مجموعه فرهنگی‌اجتماعی در طرح‌های عام‌المنفعه، تمامی اقشار کم‌برخوردار و در معرض آسیب کشور می‌باشد.


دبیرکل جمعیت سفیران رضوی گفت : هشتمين امام شيعيان جهان در گفتاری روشنگر می‌فرمايد: «خداوند متعال در روی زمين بندگانی دارد كه در رفع حوائج نيازمندان تلاش می‌كنند و در عرصه خدمت رسانی از هيچ كوششی فروگذار نيستند آنان در روز قيامت از سختی‌ها و گرفتاری‌ها در امان خواهند بود. 


وی در ادامه تاکید کرد: جمعیت سفیران رضوی با استمداد از امام رئوف، در قالب طرح‌هایی اختصاصی، که در تمامی این‌ها حفظ کرامت و شانیت افراد نیازمند در نظر گرفته شده است فعالیت خواهد داشت .


وی ادامه داد : طرح‌ وصال‌هشتم با محوریت اعزام زیارت‌اولی‌های بی‌بضاعت با شرایط اختصاصی به مشهد مقدس؛ طرح مکتب‌رضوی با محوریت حمایت از دانش‌آموزان آسیب‌پذیر در تمامی مقاطع تحصیلی؛ طرح پناه با محوریت حمایت از خانواده‌های نیازمند مسکن؛ طرح سنت رضوی با محور احیای فرهنگ رضوی و ترویج سبک زندگی بر اساس الگوهای رفتاری و آموزه‌های امام رضا علیه‌السلام؛ طرح سایه رئوفانه با هدف حمایت از جوانی جمعیت و تامین هزینه ضروری نوزادان خانواده‌های کم‌برخوردار؛ طرح عیدانه‌رضوی به جهت تامین و اهدای ملزومات اساسی کودکان بی‌سرپرست و بی‌سرپرست؛ طرح امداد رضوی با محور امدادرسانی در مواقع بحرانی کشور؛ و سفیر رضوی شامل کادرسازی تشکیلاتی امداد رسانان مردمی و خیرین در مجموعه ، از کار ویژه‌‌های جمعیت سفیران رضوی می‌باشد ‌.

رمضان‌پور عنوان کرد : گروه های مردم‌نهاد با رویکرد اجتماع محور در زمینه خدمات فرهنگی‌اجتماعی نقش اثرگذاری دارند و مشارکت‌های مردمی می‌تواند سلامت اجتماعی و فرهنگی جامعه را تأمین کند.

دبیرکل جمعیت سفیران رضوی افزود: همکاری و تعامل با نهادها و سازمان‌های مختلف برای دستیابی به توسعه فرهنگی و به تبع آن، توسعه اجتماعی از اولویت‌های این مجموعه است. اهمیت مسائل فرهنگی و اجتماعی به‌گونه‌ای است که هیچ مجموعه‌ای به‌تنهایی نمی‌تواند اقدامات موفقیت‌آمیزی داشته باشد .

وی درباره بودجه جمعیت سفیران رضوی هم گفت: بودجه این جمعیت از طریق خیرین و کاملا شخصی تامین می‌شود.

رمضان‌پور درباره شیوه کار جمعیت گفت: در ابتدا ما در هر استان، یک دبیر استانی انتخاب می‌کنیم و  دبیر استانی مکلف است حداکثر ۲ هفته، دبیران شهرستانی استان مربوطه را معرفی کند و دبیران شهرستانی نیز موظف هستند تا در یک هفته اعضای شورای مرکزی هر شهرستان را معرفی کنند. یعنی در تمام استان ها و شهرستان ها دغدغه‌های مردم بر اساس اولویت برای ما مدنظر است.

وی در پایان همکاری و تعامل بین سازمان‌ها و نهادهای متولی را ضروری برشمرد و برای برگزاری برنامه‌های مشترک اعلام آمادگی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار