معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان همدان اعلام کرد:
حدود ۵۰ روستا در استان همدان دارای تنش آبی است که شامل ۱۵ هزار اشتراک و جمعیتی بالغ بر ۲۷هزار و ۳۰۰ نفر است.
کد خبر: ۱۰۴۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ 07 June 2022
حدود ۵۰ روستا در استان همدان دارای تنش آبی است که شامل ۱۵ هزار اشتراک و جمعیتی بالغ بر ۲۷هزار و ۳۰۰ نفر است.

به گزارش تابناک همدان از ایران آنلاین، معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه در سال آبی جاری، روند بارش‌ها نسبت به سال‌های گذشته در کل کشور با کاهش چشمگیری مواجه بوده است، گفت: متأسفانه شهر همدان از نظر افت بارش‌ها جزو ۵ شهر کم بارش کشور گزارش شده است.

حمیدرضا نیکداد با اشاره به اینکه سال گذشته وارد تنش آبی شدیم و امسال نیز دومین سالی است که به شکل متوالی کاهش بارش‌ها را شاهد هستیم، گفت: در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته، ۱۰ درصد کاهش بارندگی داشتیم؛ همچنین نسبت به بلند مدت در شهر همدان ۳۴ درصد (شهر همدان) و در استان همدان تا ۳۶،۵درصد کاهش بارش داشته ایم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفا در خصوص شناسایی روستا‌های دارای تنش آبی نیز تصریح کرد: از یکهزار و ۶۲ روستا در استان همدان ۵۰ روستای دارای تنش آبی شناسایی شده که از این تعداد حدودا ۳۰ روستا زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب است و مابقی نیز به صورت خودگردان اداره می‌شوند که به همه این روستا‌ها با تانکر آبرسانی خواهد شد.

به گفته وی، از نظر فراوانی شهرستان فامنین، ملایر و همدان دارای بیشترین روستا‌های پرتنش هستند که منابع آبی ندارند و با تانکر آبرسانی می‌شوند.

نیکداد با بیان اینکه برای آبرسانی به تک تک روستا‌ها برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد: حفر چاه، بهسازی قنوات، اجرای خط انتقال، احداث مخازن به منظور دسترسی روستائیان به آب شرب در دستور کار است.

وی از عموم مشترکان خواست، با اصلاح صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آن، یاریگر شرکت آب باشند تا از قطعی احتمالی آب در فصل گرم تابستان جلوگیری شود.

به گفته این مسئول، طبق مصوبات وزارت نیرو، کم‌مصرف‌های آب و برق از مشوق‌های این وزارتخانه برخوردار خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار