بسته خبری ویژه «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳ 04 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

استاندار گیلان:
به گزارش تابناک گیلان، سخنان صریح استاندار گیلان در دیدار با مدیران منابع طبیعی استان تاکیدی بود بر آنچه که طی چند سال اخیر بارها از سوی روزنامه خزر مطرح گردیده و نسبت به واگذاری بهترین زمین های کشاورزی شهرستان رشت برای ساخت مسکن مهر اعتراض شده بود .
اقدامی که باعث تشدید تراکم جمعیت در مرکز استان کور تر شدن گره ترافیک در رشت و مهم تر از همه نابودی بزرگترین مجتمع کشاورزی در شمال کشور گردید.

دکتر نجفی در این دیدار گفت که اگر من بودم هرگز اجازه نمی دادم تا زمین های با ارزش کشاورزی سپیدرود به ساخت مسکن مهر و شهرک صنعتی واگذار شود.
اقدامی که متاسفانه در سال های پایانی دولت قبلی صورت گرفت و به جای اختصاص بافت های فرسوده رشت به ساخت مسکن مهر، بهترین زمین های کشاورزی دامپروری سپیدرود تصاحب شد و در نتیجه این دامپروری پر سابقه که سال ها پیش شیر و مرغ بخش اعظم گیلان را تامین می کرد، از گردونه تولید و فعالیت باز ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:
به گزارش تابناک گیلان، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از آغاز رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان کشور در واحدهای آموزشی استان خبر داد.
مهدی حاجتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: علاقمندان برای رزرو اینترنتی بایستی به سایت www.eskan.medu.ir مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند.
وی اظهار داشت : رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان کشور مربوط به مناطق مختلف آموزش و پرورش گیلان در سایت کاملا مشخص شده است.
حاجتی با بیان این که 33 پایگاه اسکان مسافران نوروزی در مناطق مختلف استان گیلان 
فعال می شود، اظهار داشت: فرهنگیانی که نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نکردند، برای اسکان بایستی به پایگاه ها مراجعه کنند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: در نوروز 94 ، 389 واحد آموزشی در قالب سه هزار و 34 کلاس در گیلان برای اسکان مسافران فرهنگی کشور در نظر گرفته شده است. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان:
مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از پلمپ یک مرکز جمع آوری شیر در شهر رشت خبر داد.

به گزارش تابناک گیلان به نقل از  روابط عمومی تعزیرات حکومتی گیلان، مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان این که صدور مجوز برای مراکز جمع آوری شیر منوط به معرفی مسوول فنی است ، اظهارکرد : مسئول فنی مکلف است بر زمان تحویل گیری شیر از دامداران و ارسال آن جهت فرآوری به شرکتهای لبنی ، نظارت مستمر داشته باشد.
رضا قشلاقی افزود : در بازرسی های انجام شده در زمان بازرسی از این واحد مشخص شد که این مرکز فاقد مسئول فنی است که با تنظیم صورتجلسه بازرسی و ارجاع به تعزیرات حکومتی ، حکم پلمپ این واحد صادر شد.

                                              بازگشت به خانه پس از 27 سال
به گزارش تابناک گیلان، مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام از مقر ناحیه مقاومت بسیج مرکزی رشت در پل عراق به طرف میدان شهدای ذهاب این شهر برگزار شد.
از شهدای مذکور دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پردیس دانشکده بنت‌الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان گیلان خاک‌سپاری می‌شوند. مراسم خاکسپاری شهید «محمدعلی حسن‌جانی» سرباز ارتش اهل سنگر رشت نیز در مزار شهدای زادگاهش انجام می‌شود.

پیکر این شهید پس از 27 سال در 18 دی ماه امسال توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از روی یک پلاک شخصی همراه این شهید شناسایی شده است.

                                         امروز در تالار بورس رشت چه گذشت؟
به گزارش تابناک گیلان، محمدرضا مهران فر عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان سهم به ارزش اقتصادی 17 میلیارد و 147 میلیون و 809 هزار و 530 ریال مورد داد و ستد قرار گرفت که 52 درصد مربوط به خرید سهام است.
وی اظهار داشت : چهار میلیون و 676 هزار و 610 سهم به ارزش اقتصادی هشت میلیارد و 888 میلیون و 360 هزار و 614 ریال خریداری شده است.

                                      تصویب بودجه شهر انزلی با 7 رای موافق
 به گزارش تابناک گیلان، بودجه 410 میلیارد ریالی شهرداری انزلی در چهل و سومین نشست شورای اسلامی این شهر با هفت رای موافق و سه رای مخالف برای سال آتی به تصویب رسید.
از مجموع رقم این بودجه، 221 میلیارد و 447 میلیون ریال سهم پروژه های عمرانی و 188 میلیارد و 552 میلیون ریال اعتبار به هزینه های جاری اختصاص دارد.
رییس شورای شهر انزلی روز چهارشنبه در حاشیه این نشست در مصاحبه با ایرنا در خصوص بارزترین ویژگی بودجه گفت: در بودجه بندی شهرداری، اولویت با اتمام پروژه های نیمه تمام است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خبر داد:
به گزارش تابناک،معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: ابراهیم فلاح تبسم چهره در رشته قرائت بزرگسالان از گیلان، در سی و هفتمین دوره مسابقه های کشوری قرآن کریم اوقاف عنوان چهارم را به خود اختصاص داد.
محمد قاسم پور ملومه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : علی حسین زاده نیز در این دوره از مسابقه ها در رشته مفاهیم تخصصی قرآن کریم عنوان پنجم را به دست آورد.
وی اظهار داشت : این دو گیلانی در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقه های قرآن کریم اوقاف و امور خیریه کشور به همراه سایر برگزیدگان، لوح تقدیر و جوایز دریافت کردند. 

                                            هوشمندسازی مدارس انزلی در آینده

به گزارش تابناک گیلان،رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش این منطقه از هوشمند سازی مدارس این محدوده خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی، رضا مسرور در این نشست گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای سازمان به توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش مدارس محدوده این منطقه اختصاص می یابد.
وی افزود: مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش در این منطقه نیازمند توجه بیشتر در حوزه امکانات زیرساختی هستند و طی این مدت نیازهای زیرساختی مدارس منطقه شناسایی شده است.

وی رویکرد سازمان متبوع خود در توسعه مدارس محدوده منطقه را حرکت در راستای تبدیل به مدارس هوشمند اعلام و تصریح کرد: همچنین موضوع معیشتی معلمان مدارس محدوده نیز برای ما حائز اهمیت بوده و تمامی معلمان شاغل در محدوده این منطقه می توانند از معافیت مالیاتی بر حقوق استفاده نمایند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار