استاندار اردبیل از راه اندازی و بهره برداری اولین نیروگاه تولید برق زمین‌گرمایی «ژئوترمال» این استان طی سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱ 02 October 2015

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعد از ظهر جمعه در دیدار با مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به منظور بررسی راهکارهای حمایت از شرکت های دانش بنیان استان اضافه کرد: پیش بینی می شود با روند فعلی فاز اول این طرح تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه این استان در زمینه بهره گیری از انرژی زمین گرمایی ظرفیت بسیار مطلوبی دارد، تاکید کرد: از سال ها قبل در این خصوص فعالیت های پژوهشی و اجرایی آغاز شده و در این مدت ۱۱ حلقه چاه هر کدام به عمق ۳۰۰ متر حفاری شده است.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه از این تعداد هفت مورد حفاری به مخزن رسیده است، تصریح کرد: از هر کدام این مخزن ها می توانیم ۵.۵ مگاوات برق تولید و به شبکه وارد کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون به مراحل نهایی خود رسیده است، متذکر شد: تا یک سال آینده و حداکثر تا دهه فجر سال ۹۵ می توانیم شاهد تولید برق از اولین حلقه چاه در قالب فاز نخست این طرح باشیم.

خدابخش با اشاره به حضور یک شرکت ترکیه ای برای تولید برق از شش مخزن دیگر بیان داشت: این شرکت برای سرمایه گذاری و فعال سازی و نیز تولید برق از مخازن دیگر اعلام آمادگی کرده و حضور یافته است.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان اردبیل نیز می توانند در این زمینه فعال شوند، عنوان کرد: این استان در بحثITCو اشتغال در آن و نیز در حوزه های گیاهان دارویی، آبگرم معدنی و... نیز دارای ظرفیت های زیادی است که شرکت های دانش بنیان می توانند در آن ورود کنند.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه هم اکنون زیرساخت های لازم برای فعالیت اینگونه شرکت ها در استان فراهم شده است، به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در این خصوص اشاره کرد و افزود: باید فارغ التحصیلان دانشگاهی را با خدمات و تسهیلات صندوق آشنا کرد.

وی ورود به تجاری سازی و کارکردی کردن علوم مهندسی را ضروری برشمرد و اضافه کرد: تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن سیب زمینی فرصتی که در این خصوص باید بازنگری و از خام فروشی آن جلوگیری شود، چراکه اردبیل ۳۰ سال در بحث کشاورزی علم تجربی و دانش دارد.

به گفته خدابخش در صورت راه اندازی شعبه صندوق نوآوری و شکوفایی در استان و بهره گیری از تسهلات آن، شاهد رشد شرکت های دانش بنیان در اردبیل خواهیم بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
دوست عزيز اردبيل سالهاست چندين نيروگاه از قبيل آبي و ديزلي دارد واژه اولين در تيتر مطلب صحيح نيست لطفا تصحيح فرماييد!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار