در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت های 110 تماس حاصل نمایند
کد خبر: ۱۰۴۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳ 23 May 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 02/03/1401 تقدیم حضورتان می گردد .
------------------
تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی 
فرمانده انتظامي استان مازندران از آزادسازی 16هزار و400 متر مربع از اراضی بافت کشاورزی به ارزش 450 میلیارد ریال که در آن ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفته بود، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشريح اين خبر گفت: یکی از ماموریت های مهم و مستمر این فرماندهی، اجرای احکام مربوط به ساخت و سازهای غیرمجازی که افراد سودجو با ساخت بنا و ویلا در زمین های کشاورزی بدون مجوز قانونی اقدام می کنند، می باشد.
وی افزود: قلع و قمع و تخریب 6 مورد دیوارکشی تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در 16 هزار و400 مترمربع از اراضی روستاهای اطراف شهرستان محمودآباد که توسط افراد سودجو و به صورت غیرمجاز در قالب ساختمان، بنا سازی و دیوار کشی احداث شده بود با حکم مقام قضائی تخریب شد.
فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره معرفی 3 متهم این پرونده به مراجع قضائی، تصریح کرد: ارزش ریالی این زمین ها بنا بر اعلام کارشناسان بالغ بر450 میلیارد ریال بوده و این تخریب با حضور دستگاه های متولی از جمله اداره جهاد کشاورزی، بخشداری و با حضور مقتدرانه پلیس بدون هیچ گونه رخدادی به اتمام رسید.
سردار میرزایی با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با اقدامات غیر قانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز هیچگونه اغماضی نخواهد داشت از مردم خواست به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.
-----------------------
اجرای مرحله چهارم طرح عملیاتی ظفر در مازندران 
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای مرحله چهارم طرح عملیاتی ظفر در راستای ارتقای نظم، امنیت و آرامش عمومی در سطح استان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، چهارمین مرحله از طرح عملیاتی ظفر با بکارگیری 130 تیم عملیاتی و به طور همزمان در شهرستان های "ساری، میاندورود ، قائم شهر، فریدونکنار، چالوس و رامسر" به مرحله اجرا در آمد.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی و در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس به مرحله اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح 31 قاچاقچی و عامل افیونی به همراه 77 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع 19 کیلو و 462 گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 57 سارق مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی و همچنین 8 دستگاه موتورسیکلت  و 3 دستگاه خودروی سرقتی از مخفیگاه سارقان کشف شد.
حسینی به کشف 15 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: 42 خودرو و 19 موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توقیف شد.
وی از دستگیری 98 متهم تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا بیش از 5 میلیارد و 320 میلیون ریال کالای قاچاق از قاچاقچیان کالا کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به دستگیری 12 اراذل و اوباش در این عملیات از ادامه این طرح در استان خبر داد.
وی با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.
--------------------
توقیف 5 دستگاه موتور چهارچرخ در "نور" 
فرمانده انتظامی "نور" از توقیف 5 دستگاه موتور چهارچرخ قاچاق به ارزش30 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور برخورد باقاچاق کالا، طرح عملیاتی برخورد با قاچاق کالا در این شهرستان به اجرا در آمد .
فرمانده انتظامی شهرستان "نور"، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان به همراه کارشناس صنعت و معدن، 5دستگاه موتور چهارچرخ قاچاق را در این شهرستان شناسایی و با هماهنگی فضائی آنها را توقیف کردند.
سرهنگ قلی پور، ارزش این موتور چهار چرخ ها را برابر نظر کارشناسان بالغ بر30 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: کالای قاچاق به پارکینگ انتقال و در این راستا پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.
------------------------
کاهش 13 درصدي وقوع سرقت اماکن خصوصی در مازندران 
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از کاهش 13 درصدی ميزان وقوع سرقت اماکن خصوصی در اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سید محسن جعفری"در تشريح اين خبر گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و اجرای چندین مرحله طرح های پیشگیری از سرقت در اردیبهشت ماه شاهد کاهش سرقت های مهم و کنترل روند افزایشی سرقت های خرد بوده ایم .
وي ادامه داد: در همين راستا با تلاش‌ها و فعاليت‌هاي شبانه‌روزي كاركنان انتظامي استان ميزان وقوع سرقت‌ وسایل و قطعات 18 درصد ، قاپ زنی 17 درصد ، موتورسیکلت 7 درصد، پلاک خودرو 5 درصد احشام 3 درصد ، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در ادامه از افزایش 23 درصدی کشف سرقت خودرو و افزایش 66 درصدی موتورسیکلت های سرقتی توسط ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه های سطح استان در اين بازه زماني خبر داد.
وی با اشاره به دستگيري 1636 نفر سارق توسط ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه های سطح استان،‌ تصريح كرد: در همين راستا شاهد افزايش 6 درصدی دستگیری سارقین در سطح استان بوده ایم .
سرهنگ جعفری در خاتمه ضمن تقدير و تشکر از همکاري خوب مردم با پليس، به شهروندان توصيه كرد با رعايت نكات پيشگيرانه و توجه به هشدارهاي پليسي مي‌توانند از وقوع بسياري از جرايم به‌ويژه سرقت جلوگيري كنند.
----------------------
دستگیری سارق کابل و سیم های برق در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق سابقه دار کابل و سیم های برق با 8 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر، گفت: به دنبال تعدد وقوع سرقت کابل های برق و سیم های هوایی درسطح شهرستان، موضوع در دستور کار مامورین کلانتری 13 کمربندی این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران در حال گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی فرد سارق را در حین سرقت شناسایی و در اقدامی غافل گیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: متهم دستگیر شده که دارای سابقه سرقت نیز بوده است به تعداد 8 فقره سرقت کابل برق و سیم های هوایی در یک ماهه کذشته اعتراف و مقادیر قابل توجهی از کابل برق و سیم های سرقتی از وی کشف و ضبط گردید.
سرهنگ حسن زاده در پایان ضمن تقدیر و قدردانی از همکاری مردم با پلیس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت های 110 تماس حاصل نمایند.
----------------------
پایان جولان سارق اماکن خصوصی در گلوگاه 
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری2 سارق حرفه ای اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت در آن شهرستان خبرداد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان گلوگاه موضوع در دستورکارماموران پليس آگاهی شهرستان قرارگرفت.
وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از تجزيه و تحليل سرقت ها و بررسي صحنه جرم، موفق به شناسايي 2سارق حرفه اي و سابقه دار شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ضمن اشاره به هماهنگي قضائي تصریح کرد: ماموران با هماهنگی قضائی، 2متهم را دستگير که در بازجويي های انجام شده به 9فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ کلوانی با بيان اينکه متهمان روانه دادسرا شدند، خاطرنشان کرد: از بازکردن در منزل برروی اشخاص مشکوک که تحت عنوان میهمان سایر واحدهای مجتمع، تعمیرکار، تاسیسانی و.. مراجعه می نمایند ؛ قبل از شناسایی و اطمینان خودداری نمایید.
---------------------
سارق سیم و کابل برق در نور دستگیر شد 
فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: ماموران پلیس آگاهی، سارق سیم و کابل برق را در نور دستگیر کردند 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" گفت: ماموران پلیس آگاهی در پی سرقت های مکرر سیم برق و تجهیزات نیرو، موضوع رادر دست بررسی قرار دادند.
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از تحقیقات لازم فرد سارق سابقه داری را شناسایی  و دستگیر کردند که پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد
فرمانده انتظامی شهرستان نور با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری سیم و کابل سرقتی نیز کشف شد، یادآور شد: متهم در بازجویی فنی به 10مورد سرقت سیم وکابل برق اعتراف کرد.
سرهنگ  قلی پور در پايان ضمن اشاره به اينکه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.
------------------------
تقدیر استاندار از معاون محترم فرهنگی و اجتماعی پلیس مازندران 
استاندار مازندران در همایش بزرگ روابط عمومی های ادارات استان از معاون محترم فرهنگی و اجتماعی پلیس مازندران با اهداء لوح تجلیل کرد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به مناسبت هفته روابط عمومی، همایش بزرگی با حضور روابط عمومی ادارات استان مازندران در سالن همایش تفرجگاه تاریخی عباس آباد شهرستان بهشهر با حضور استاندار  و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
این گزارش حاکیست، "سید محمود حسینی پور" در پایان این همایش از روابط عمومی پلیس مازندران، بعنوان یکی از منتخبین این همایش با اهداء لوح تجلیل بعمل آورد.
در لوح تقدیر استاندار آمده است:
جناب سرهنگ سید جعفر ساداتی
معاون محترم فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران
سلام علیکم
روابط عمومی رسالتی هنرمندانه و عاشقانه است که با مضامینی مانند تلاش شبانه روزی ، متعهدانه و خالصانه پیوند خورده است.
روابط عمومی، اصلی ترین حلقه ارتباط بین یک سازمان و مخاطبان است و مهم ترین و اساسی ترین نقشی که متخصصان در دنیای کنونی برای این مجموعه قائل شده اند، نقش و کارکرد مدیریتی آن است، لذا روابط عمومی می بایست در سازمان حضوری قدرتمند و موثر داشته باشد تا بتواند در تصمیم گیری ها، استراتژی ها و برنامه ریزی های کلان، مدیریت را در قبال محیط و مخاطبان یاری رساند.
بر روابط عمومی ها فرض است تا در راستای پاسداری از آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان در قالب جنگ رسانه ای، جهاد تبئین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) را در برنامه های جدی خود قرار دهند.
در این مجال ضمن تبریک 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، از تلاش های ارزشمند جنابعالی در جهت اطلاع رسانی از فعالیت ها و عملکرد نظام و دولت مردمی در استان قدردانی نموده، از خداوند بزرگ، عزت، سربلندی و توفیق خدمت بیش از پیش به ملت شریف ایران اسلامی و مازندران ولایتمدار را برایتان خواستارم.
سید محمود حسینی پور
استاندار مازندران

 خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


--------------

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار