سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد:در هفته گرامیداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها برنامه‌های متعددی در سطح استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ 19 May 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی افزود: غباررویی مزار شهدا گمنام، بازدید از موزه دفاع‌مقدس و گالری بنیاد شهید و امور ایثارگران، رونمایی از شی کشف شده تاریخی در کاوش‌های باستان‌شناسی شهرستان دهلران، رونمایی از لوح موزه تخصصی سنگ و سنگواره به عنوان اولین موزه تخصصی سنگ استان از جمله برنامه های اجرا شده در استان است.

وی گفت:نمایشگاه تاریخی حاصل از کاوش قلعه والی، رونمایی از الواح ثبت شده میراث طبیعی، تاریخی، معنوی، منقول و غیرمنقول سال ۱۴۰۰، رونمایی از کتاب مالگه و برگزاری کارگاه مرمت و نمایش اشیاء مرمت شده حاصل از کاوش‌های تاریخی در این هفته اجرا می‌شود.

شریفی ادامه داد: رونمایی از طرح جامع کاربردی محوطه تاریخی سیروان و روستای سراب‌کلان، رونمایی از طرح مطالعه و مستند نگاری محوطه تاریخی سیروان، اجرای تئاتر در یادمان شهدای قلاویزان مهران و شرهانی دهلران، مراسم واگذاری قلعه‌کنجانچم به بخش خصوصی، برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت آثار باستانی و برگزاری میزخدمت در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها در استان ایلام است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار