مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و دبیر اجرایی ستاد خدمات سفرهای نوروزی ایلام گفت: ۹ هزار و ۷۴ نفر از موزه‌های ۶ گانه ایلام در ایام تعطیلات نوروز بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۳۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 05 April 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده روز  اظهار داشت: این تعداد گردشگر از کاخ‌ موزه‌های قلعه والی و فلاحتی، موزه باستان‌ شناسی دره‌ شهر، باغ‌ موزه دفاع‌ مقدس و موزه تاریخ حیات طبیعی استان ایلام بازدید داشته اند.

وی افزود: سهم بازدیدکنندگان نوروزی از کاخ‌موزه مردم شناسی قلعه والی متعلق به دوره قاجاریه سه هزار و ۵۴۶ نفر بوده است که از این کاخ‌ موزه تاریخی بازدید داشته‌اند.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان ایلام یادآور شد: یک هزار و ۴۱۷ نفر هم در تعطیلات نوروزی از موزه باستان شناسی شهرستان دره شهر بازدید کرده‌اند.

شنبه‌زاده ادامه داد: سهم بازدید گردشگران از کاخ‌ موزه فلاحتی تاریخ کشاورزی و اشیا ادوات کشاورزی متعلق به دوره قاجاریه واقع در محوطه سازمان جهاد کشاورزی هم ۴۴۱ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۲۰۰ نفر بازدیدکننده از موزه تاریخ‌ طبیعی حیات‌ وحش استان ایلام ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان ایلام سهم بازدید نوروزی از باغ‌ موزه دفاع مقدس را ۴۷۰ نفر ذکر کرد.

شنبه زاده توضیح داد: در موزه باستان‌ شناسی نیز اشیاء کشف شده در استان مربوط به دوره‌های مختلف تاریخ و پیش از تاریخ نگهداری می‌شود.

وی یادآور شد: در میان گردشگران بومی و غیربومی برخی از این موزه‌ها، بازدیدکنندگان اتباع کشورهای خارجی ساکن داخل یا خارج کشور و همچنین ایرانیان مقیم خارج نیز بوده اند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار