کد خبر: ۱۰۴۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ 01 May 2022
معاون تربیت و آموزش عقیدتی و سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از برگزاری ۱۰ عنوان برنامه کلی و افزون بر ۱۵۰ عنوان برنامه در رده‌های مختلف سپاه و بسیج در راستای بزرگداشت مقام شهید مطهری در هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج، خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از ایسنا، حجت‌الاسلام محمد اسماعیل‌بیگی ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگار به مناسبت شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سپاه و بسیج، اظهار کرد: فلسفه نام‌گذاری این هفته به عنوان هفته عقیدتی بیانگر ضرورت تجلی تفکر است و در سایه تعمق اندیشه شهید مطهری، سپاه و بسیج می‌تواند انسان‌هایی تربیت کند که در پیش رونندگی انقلاب اسلامی، پیشگام باشند.

اسماعیل‌بیگی تصریح کرد: موفقیت این نهاد مکتبی و نظامی در راستای تربیت جوانان مصمم و ولایی در اجرای ماموریت‌ها و وظایف محوله، مرهون آموزش‌های اسلام ناب محمدی و مجاهدت روحانیت متعهد و توانایی شهید مطهری است.

وی با بیان اینکه اندیشه شهید مطهر مختص دوره تاریخی خاصی نیست و برای آیندگان قابل فهم و راهگشاست، مطرح کرد: شهید مطهری فردی اندیشه ساز بود که همواره جلوتر از زمان خود حرکت می‌کرد و مطالعه آثار ایشان، تاثیرات خوبی در تحکیم مناسبات جامعه ما خواهد داشت. 

معاون عقیدتی و سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) با اشاره به اینکه در هفته عقیدتی و سیاسی سپاه، برنامه‌های متنوع و متعددی در دستور کار قرار گرفته، ادامه داد: ۱۲ اردیبهشت روز شهید مطهری، خدامحوری و اعتقاد به معاد، ۱۳ اردیبهشت روز شهید مطهری، ترویج معنویت و اخلاق، ۱۴ اردیبهشت روز شهید مطهری، جهاد و تلاش برای زمینه سازی ظهور، ۱۵ اردیبهشت روز شهید مطهری، عدالت، مبارزه با فساد و استکبار ستیزی، ۱۶ اردیبهشت روز شهید مطهری، ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با فرهنگ غربی، ۱۷ اردیبهشت روز شهید مطهری و شناخت فتنه‌های زمان و ۱۸ اردیبهشت روز شهید مطهری، تربیت نسل جوان متعد و انقلابی، نام‌گذاری شده است.

اسماعیل‌بیگی ادامه داد: تبیین و ترویج اندیشه شهید مطهری، تقدیر و تجلیل از مربیان برتر، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر به خصوص ۱۰۳ شهید طلبه و روحانی استان همدان، فراخوان تهیه و تدوین مقاله، برگزاری مسابقه نقاشی خطاطی، برگزاری نشست بصیرتی فرماندهان با توجه به فرمان جهاد تببین، برگزاری صبحگاه مشترک و زنگ سپاس معلم توسط بسیج دانش‌آموزی و برگزاری حلقه‌های جهاد تبیین توسط بسیج دانشجویی از برنامه‌های ما برای این هفته است.

وی با اشاره به فرمان جهاد تبیین رهبری، گفت: با توجه به فرمان جهاد تبیین، برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دادیم و با برنامه‌های ماه مبارک رمضان برنامه‌ای با عنوان قواعد قرآنی با تاکید بر جهاد تبیین را اجرا کردیم از طرفی پایوران را به دوره‌های تعالی خانواده در مشهد و تعالی مجردی در قم و مشهد، اعزام کردیم.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی و سیاسی سپاه انصارالحسین استان همدان با بیان اینکه دوره‌های تربیت و تعالی بسیجیان در حوزه‌ها و ستاد‌ها سپاه و بسیج استان انجام شده، مطرح کرد: در سال ۱۴۰۰ معاونت عقیدتی سیاسی در جشواره مالک اشتر به جهت اجرای برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفته بود، برگزیده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار