فرمانده انتظامی ایلام:
فرمانده انتظامی استان ایلام از دستگیری کلاهبردار اینترنتی ۱۰میلیارد ریالی که از طرق مختلف از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 17 April 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار دلاور القاصی مهر با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی وصول نیابت قضائی از یکی از استان های کشور و ارائه مرجوعه قضائی به انتظامی شهرستان چوار مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی میلیاردی در حوزه آن شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد، کلاهبردار اینترنتی در یکی از روستاهای حومه شهرستان چوار ساکن است و اقدامات فنی و اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ایلام گفت: در بررسی های علمی پلیس، متهم شناسایی و دستگیر که در تحقیقات اولیه ابتدا منکر قضیه شد اما پس از روبه رو شدن با مستندات مربوطه و اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت، با سوء استفاده از کاربران در فضای مجازی (اینستاگرام) و از طرق مختلف ،اعتماد آنان را جلب و مبالغی را تعیین و به حسابش واریز می کردند.

سردار القاصی مهر، در پایان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، گفت: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار