مدیر کل شیلات استان کرمانشاه
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: فاز دو پروژه شهدای قصر شیرین در انتظار تخصیص مجوز آب منطقه ای همچنان بلاتکلیف مانده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 16 April 2022

سید فرزاد افضلی در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در راستای فاز دوم پروژه شهدای قصر شیرین که ارزشمندی این پروژه در این است که کل ارازی آن در تملک اداره شیلات میباشد؛ اما متاسفانه نزدیک به سه سال است که در حال نامه نگرای با شرکت آب منطقه جهت تخصیص مجوز آب که تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

افضلی بیان کرد: با احداث و بهربرداری از این پروژه ۵۰۰هکتاری که باعث اشتغال ۲۰۰۲۲۰نفر میشود؛ از آنجایی که این پروژه شامل ۵۰مزرعه و هر مزرعه برای اشتغال خانوار‌های ۴۶نفره مناسب میباشد با بهربرداری از این پروژه برای ۲۰۰_۲۲۰ نفر اشتغال زایی میشود و در صورتی که این مجوز صادر شود، این میزان مزارع را به مزایده قانونی گذاشته فقط جهت تغییر کاربری برای تهیه مزارع پرورش ماهی و باانجام این امر دوهزارتن به تولیدات ماهی گرمابی استان اضافه خواهد شد.

وی افزود: از دیگر پروژه‌هایی که در دستور کار داریم پروژه پرورش ماهی سردابی ۸۰۰تنی کلاران دیشه پاوه میباشد که با توجه به اعتباراتی که برای این پروژه درنظر گرفته ایم و همچنین انجام عملیات کانال سازی در حال حاضر ۵۰_۶۰درصد آن پیش رفته است؛ و جهت احداث استخر و تکمیل و بهربرداری از آن نزدیک به ۳میلیارد نیاز میباشد که صندوق کارافرین بانک توسعه تعاون برای آن‌ها وام درنظر گرفته است.

افضلی تصریح کرد: در راستای پروژه فعال برق رسانی به مجتمع ریجاب دالاهو که ۸۰درصد پیشرفت ساخت داشته است وجهت تکمیل و بهربرداری نیازمند ۲میلیارد تومان اعتبار میباشد.

مدیر اداره شیلات استان گفت: از انجایی که سالیانه میزان قابل توجهی آبزیان را تولید و صادر میکنیم، اما متاسفانه به دلیل نداشتن سکوی صادراتی مناسب در استان تمامی محصولات شیلاتی استان توسط شرکت‌های غیر بومی و غیر استانی خریداری شده و به اسم استان‌های شمالی یا جنوبی درحال صادرات هستند. در حال حاضر آمارصادرات آبزیان کرمانشاه از نظر اداره کل دام پزشکی استان صفر میباشد.

افضلی اشاره کرد: در راستای همین امر اتحادیه تعاون روستایی و اتحادیه آبزیان اقدام به خرید زمینی به مساحت ۲/۷دهم هکتار در مرز پرویزخان کردند؛ ازاین مساحت ۲هکتار برای کل محصولات کشاورزی و ۷دهم هکتاریعنی تقریبا ۷هزارمترمربع را برای صادرات آبزیان درنظر گرفته شده است.

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته؛ دیگر نوبت بخش خصوصی میباشد که باید پای کار بیاید و عملیات ساخت و ساز را اجرایی کند که تاکنون هیچ اقدامی از طرف بخش خصوصی صورت نگرفته است.
با احداث این سکو، براساس تولیدات کنونی سالانه بین ۱۰_۱۱هزارتن آبزیان گرمابی و سردآبی را صادر میکنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار