معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: مدیریت پسماندها و نخاله های ساختمانی بزودی ساماندهی می شوند.
کد خبر: ۱۰۳۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 13 April 2022

ساماندهی مدیریت پسماند ها ونخاله های ساختمانبه گزارش تابناک ایلام ؛ سعید هژبری در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان اظهار داشت: روش تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده های شهر ایلام و برخی شهرهای استان زیبنده مردم با فرهنگ نیست و باید بسرعت طی برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت نسبت به مدیریت آنها اقدام شود.

وی افزود: بر مدیریت صحیح واصولی نخاله ها از مبدا و مقصد باید نظارت کامل داشت و با هرگونه تخلف قاطعانه برخود شود.

هژبری در ادامه ضمن قدردانی از دستور دادستان مرکز استان در خصوص مشهود جرم بودن تخلیه نخاله در حاشیه جاده ها واطراف شهر و جاهایی غیر از مراکز تعیین شده، بیان کرد: نیروهای انتظامی وضابطین دادگستری با مشاهده کامیونها و وانت بارهای متخلف نسبت به اعمال قانون آنها اقدام خواهند کرد.

وی با ناکافی دانستن اقدامات صورت گرفته در خصوص نخاله های ساختمانی خواستار اقدام جهادی و همکاری همه ارگانها در زمینه تقویت، نظارت بر حمل و تخلیه نخاله ها گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام نیز در این جلسه گفت: چند سالی هست که مجوز زیست محیطی احداث کارخانه بازیافت و کود کمپوست از سوی این اداره کل صادر شده اما عملیات اجرایی آن به فراموشی سپرده شده است، که باید در راستای کاهش مشکلات مدیریت پسماندها، در اجرای احداث این کارخانه، تسریع صورت گیرد.

"غلامرضا ابدالی" با اشاره به میزان تولید زباله عنوان کرد: در شهر ایلام روزانه بیش از ۲۱۰تن زباله خانگی تولید می‌شود که تخلیه این حجم از پسماند ها در محیط موجبات آلودگی آب، خاک و هوای محیط می‌شوند که باید مسولین ارشد استان جهت تامین اعتبار یا برون سپاری احداث کارخانه بازیافت اقدام فوری صورت گیرد./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار