کد خبر: ۱۰۳۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ 12 April 2022
مدیرکل استاندارد استان همدان از آغاز طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا‌های مشمول استاندارد اجباری در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از ایسنا، محمد مددی بیان کرد: این طرح بر اساس بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در راستای سنجش کیفیت کالا‌های مشمول استاندارد اجباری از ۲۰ فروردین‌ماه در استان همزمان با سراسر کشور کلید خورده است.

وی ادامه داد: دامنه طرح فوق، ۴۰ کالا از شبکه توزیع در برند‌های مختلف را در بر می‌گیرد و سنجش رضایت‌مندی مردم در این طرح مد نظر است که با تکمیل پرسشنامه و نظرات مصرف کنندگان در شبکه توزیع استان در حال انجام است.

مددی با بیان اینکه امیدواریم سال ۱۴۰۱ به عنوان سال پایه در طرح سنجش نرخ کیفیت کالا‌های مشمول استاندارد اجباری تولید داخلی در سطح کشور باشد، افزود: همچنین سنوات آتی می‌تواند به استناد خروجی امسال سنجش و ارزیابی شود تا این طرح بازخورد را به تولیدکنندگان داخلی در راستای ارتقا کیفیت و استفاده از فرایند استاندارد سازی داشته باشد.

مدیرکل استاندار استان همدان ادامه داد: همچنین اجرای این طرح می‌تواند ارتقا کیفیت را با یک معادله و منطق علمی رو به رشد در پی داشته باشد تا رضایت‌مندی مشتری، توسعه تولیدات داخلی، افزایش اشتغال و حمایت از تولید داخلی از طرف حاکمیت و متولیان بحث تولید در کشور انجام شود. 

به گفته مددی برای اجرای این طرح، جامعه آماری مشخصی در اختیار اداره کل استاندارد استان همدان قرار دارد و باید تا آخرین پرسشنامه انجام شود.

وی در پایان عنوان کرد: از همشهریان درخواست می‌کنیم همکاری تنگاتنگ و خوبی با پرسشگران این طرح داشته باشند تا به اطلاعات و خروجی اثربخش با منطق علمی دست پیدا کنیم و بتوانیم بازخورد طرح را در بحث تولید و استاندارد سازی کالا‌های مشمول استاندارد اجباری و ارتقا کیفیت بیش از گذشته پیش ببریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار