کد خبر: ۱۰۳۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷ 10 April 2022

به گزارش تابناک همدان، ضرغام احمدوند در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان گفت: صرفا جمع آوری و نگهداری معتادان در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ کافی نیست و برای کاهش این آسیب باید ضمن شناسایی دقیق جامعه هدف، طبق شیوه نامه غربالگری و تلاش در جهت بازتوانی معتادان متجاهر بیش ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار همدان با اشاره به خطر کاهش سن اعتیاد در جامعه افزود: اهداف فرهنگی پیشگیری از اعتیاد باید در قالب طرح‌های مشخص برای دستگاه‌های اجرایی تعیین و اجرا و نظارت شود.

احمدوند تصریح کرد: جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سال گذشته بطور منظم برگزار شده است، اما اقدامات انجام شده کافی نیست.

وی اقدامات پلیس در جمع آوری معتادان متجاهر را بخشی از این کار دانست و تاکید کرد: با هم افزایی ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بهزیستی، شهرداری و دیگر مراکز مرتبط باید ضمن جمع آوری معتادان متجاهر بهبود و تغییر وضعیت این افراد مد نظر قرار گیرد.

دبیر شورا هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان همدان نیز در این جلسه از اختصاص اعتبار ۱۶ میلیارد ریال طی سال گذشته از طریق این شورا به بهزیستی استان خبرداد و گفت: معاونت پیشگیری بهزیستی استان باید متناسب با جامعه هدف جهت جذب اعتبارات مورد نیاز از مرکز پیگیر باشد.

حمزه عبد کوند فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان را در استان موفق دانست و افزود: اعتبارات مشخصی از طریق شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان همدان به دستگاه‌های اجرایی استان اختصاص یافته که جهت مطالبه برش شهرستانی و برنامه‌های انجام شده به فرمانداری اعلام می‌کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان گفت: در سال جدید ضمن تشکیل یک تیم قوی غربالگری بناداریم با تامین اعتبارات مورد نیاز نسبت به افزایش ظرفیت و توانمند کردن مراکز ماده ۱۶ اقدام کنیم.

محمد مهدی شاهقدمی افزود: از مرکز ماده ۱۶ بازدید کردیم و برای افزایش ظرفیت این مراکز به لحاظ فیزیکی مشکلی نداریم و هم اکنون ظرفیت اسمی مرکز ماده ۱۶ همدان ۱۰۰ نفر است که در این مرکز به حدود ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۸۷ میلیون تومان تخصیص اعتبار و ۱هزار ۳۱۴ نفر در دو مرکز ماده ۱۶ استان پذیرش داشتیم که ۸۱۲ نفر معادل ۶۱.۸ درصد مربوط به مرکز ماده ۱۶ مرکز استان است.

شاهقدمی افزود: ۱۶ کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ دارای مجوز فعال نیز در مرکز استان داریم که سال گذشته ۱۳۸۶ نفر پذیرش داشته اند و تقاضای متقاضیان جدید راه اندازی این کمپ‌ها در دست بررسی جهت صدور مجوز می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار