فرماندار آبدانان:
فرماندار آبدانان گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مزارع این شهرستان بر اثر خشکسالی و کم بارشی نزولات آسمانی بیش از ۹۰ درصد دچار خسارت شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ 10 April 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ یدالله حاتمی فرماندار آبدانان در جلسه کمیته برداشت گندم و غلات که با حضور مسولین شهرستان برگزار شد عنوان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مزارع گندم و غلات این شهرستان بر اثر خشکسالی و کم بارشی نزولات آسمانی بیش از ۹۰ درصد دچار خسارت شده‌اند.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۲۹۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و غلات اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود در حدود  ۷۰۰۰ تن محصول از این مزارع برداشت شود. 

فرماندار آبدانان تصریح کرد: باید تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان تعاون روستایی در آماده سازی انبار جهت تحویل به موقع اقدام کنند تا کشاورز بدون مشکل گندم خود را به انبار تحویل دهد.

حاتمی بیان داشت: جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح شهرستان به صورت شبانه روزی جهت تامین سوخت کمباین‌ها فعال بوده و نسبت به خدمات رسانی اقدام کنند.

وی با اشاره به وقوع احتمال  آتش سوزی در سطح مزارع شهرستان گفت: بخشداران و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی در خصوص اطفاء حریق و مهار آتش در مزارع کشاورزی شهرستان آمادگی لازم را داشته باشند وهمچنین با آموزش مردم و دهیاران و اطلاع رسانی به مردم هر روستا از طریق دهیار جهت تشکیل گروه اطفاء حریق در هر روستا اقدامات لازم صورت پذیرد و اداره راه شهرستان هم نسبت به تیغه زنی حاشیه جاده‌های اصلی و جاده بین مزارع اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار آبدانان یادآور شد؛ همه کمابین‌هایی که در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند باید دارای برگه معاینه فنی باشند و در غیر اینصورت از فعالیت آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد .

حاتمی خاطرنشان کرد: با اشاره به خشکسالی در شهرستان و کمبود مراتع و علوفه ودر جهت رفاه حال دامداران هرگونه حمل و خروج کاه از شهرستان ممنوع بوده و با متخلفین برابر قانون برخورد قاطع صورت خواهد گرفت./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار