در بازرسی صورت گرفته از متهم، یک قبضه اسلحه کلت بادی که با آن اقدام به زورگیری می کرد،کشف شد
کد خبر: ۱۰۳۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲ 05 April 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 16/01/1401 تقدیم حضور می گردد.
پیشگیری از آسیبهای فضای مجازی در نهاد خانواده 
فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین ابزارها با قابلیت و امکانات بسیار و در کوتاه ترین زمان، مخاطبان خود را با نقش ها و سبک های مختلف زندگی از جای جای جهان در مواجهه با ادیان، فرهنگ ها و باورهای مختلف قرار می دهند. 
افراد خانواده ساعات زیادی از شبانه روز را در فضاهای مجازی گذرانده و تعاملات و ارتباطات در این فضاها را جایگزین تعاملات و روابط با اعضای خانواده و همسالان خود کرده اند که این موضوع صدمات جبران ناپذیری را به رشد اجتماعی و فرهنگی آنان وارد ساخته و ساختارزندگی اجتماعی آنان را تقریبا  همه جنبه های مختلف زندگی شان، دچار از هم گسیختگی کرده و آنان را به گرداب فلاکت و نابودی کشانده است.
فعالیت نامحدود و افسار گسیخته مخاطبان در شبکه های اجتماعی مجازی تاثیرات عمیقی بر جنبه های اجتماعی و استحاله فرهنگی خانواده ها می گذارد.
نتایج بسیاری از تحقیقات انجام  شده در این حوزه  حاکی از آسیب های اجتماعی و فرهنگی جدی و قابل تاملی است که حضور فضاهای مجازی در نهاد خانواده برجای گذاشته است.
یافته های تحقیقات نشانگر این مساله است که استفاده حساب شده بد خواهان و دشمنان از عوامل مهم و اثر گذار بر شیوه تفکر و کیفیت زندگی مخاطبان خود است.
وقتی تمام آسیب های حاصله را در کنارهم قرار می دهیم به این نکته مهم می رسیم که ورود به دنیای ایده آل مجازی و غرق شدن در سراب وابستگی همان تغییر در عادات زندگی، زندانی شدن در تنهایی و فاصله گرفتن از دنیای واقعی و به بیراهه رفتن در فضای کاذب و از دست دادن تمام داشته های دیروز است.
ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جـوانان و خـانواده ها نسبت به تـهدیدات فـضای سایبری در درجه ی نخست اولویت ها باید قرار دارد.
برای جلوگیری ازهم پاشیدگی خانواده ها، والدین باید تا حدودی به فناوری های روز دنـیا مـسلط باشند و آگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آن هاست و هنگامی که بنیان فکری و شخصیت آن ها به صورت نا صحیح شکل گیرد، راه نفوذ شیادان به حـریم خـصوصی افراد و مـحیط امن خانواده باز می شود و چنانچه خانواده ها نسبت به شیوه های جدید ارتباط فرزندان خود آگاهی و شـناخت کافی ولازم را داشته باشند از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی آنان جـلوگیری بـه عـمل می آید.
لذا در تحلیل و بررسی آسیب های انواع فضاهای مجازی و شبکه های مختلف اجتماعی بر نهاد خانواده باید این کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مان را به جد به کار ببندیم که" اگر از فضای مجازی غافل شویم و اگر نیروهای مومن میدان را خالی کنند، مطمئنا ضرر خواهیم کرد؛ هرکس به اندازه وسعت و توان خود در این میدان حضور یابد، در این بین، مسئولان وظایف متعدد و مهمی دارند، از جمله افزایش آگـاهی هـای عمومی، تقویت آموزش و پرورش و جدی تر پرداختن به فعالیت های مرکز ملی فضای مـجازی، در ایـن صـورت می توان ازفضای مجازی به عنوان یک فرصت بهره گرفت، بی آنکه تهدیدهای آن برایمان دردسـرساز شود".
تهیه و تنظیم: سرهنگ "سید جعفر ساداتی" معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران
-----------------------
کشف میلیاردی چوب و ذغال درختان ممنوع القطع تاغ 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف تقریبی 7 تن ذغال قاچاق از نوع چوب درخت تاغ به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمدپور در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق چوب درخت کمیاب تاغ و تبدیل آن به ذغال، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی، خودروی نیسان حامل چوب درخت کمیاب تاغ را که از استان همجوار وارد مازندران شده بود را در شهرستان ساری شناسایی کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه خودروی نیسان حامل چوب تاغ پس از طی مسیر جهت تخلیه بارچوب در یک کارگاه تولیدی ذغال غیرمجاز در شهرستان جویبار متوقف شد، تصریح کرد: ماموران ضمن توقیف خودروی نیسان در بازدید از انبار این کارگاه ذغال سازی، مقدار تقریبی 7 تن ذغال آماده برای فروشو چوب های تاغ را کشف کردند.
وی ارزش کالای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر4 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 2 متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آنان نیز پلمب شد.
سرهنگ محمدپور با بیان این که قطع درختان از جمله درختان و درختچه های کمیاب تاراج منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي جبران ناپذیری را در پي خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ذغال و چوب های مکشوفه تحویل اداره منابع طبیعی شهرستان جویبار شد و کارگاهان این پلیس در حال شناسایی دیگر همدستان آنها در استان مازندران و استان های دیگر می باشند.
----------------------------
انهدام باند قاچاق مواد غذایی خارجی قاچاق در ساری 
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف بيش از 23هزار قلم انواع مواد غذایی خارجی قاچاق در محل دپو غیر قانونی به ارزش بيش از 10 ميليارد ريال، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمد محمد پور در تشريح جزييات اين خبر اظهار داشت: برابر اخبار واصله مبنی بر تخلف گسترده یکی از فعالان حوزه پخش مواد غذایی که اقدام به دپو غیرقانونی مواد غذایی خارجی قاچاق در محل کاملاً غیربهداشتی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات ماموران مشخص شد متهم، مواد غذایی خارجی قاچاق از جمله انواع کنسرو، نوشیدنی، بسته بندی های مختلف قهوه و مکمل های دارای کافئین و بیسکوئیت های شکلاتی و .... را در محل کاملاً غیر بهداشتی دپو و در زمان مناسب در سطح بازار با قیمت های نامتعارف توزیع می کرد.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران، تصریح کرد: ماموران این پلیس با رصد اطلاعاتی و هماهنگی قضائی با توجه امتناع از گشایش محل دپو موادغذایی در فرصت مناسب پس از اینکه متهم اقدام به خرید و تخلیه بار در انبار مذکور در حاشیه شهرستان ساری کرده بود، وارد مخفیگاهش شدند.
سرهنگ محمدپور ادامه داد: ماموران در بازرسی از این انبار، تعداد 23 هزار قلم انواع اقلام خوراکی فاسدشدنی قاچاق با برندهای متعدد و عدم  وجود استاندارد در شرایط نگهداری و توزیع خارج از شبکه با نفس اخلال در سلامت جامعه را کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه در این خصوص 3 متهم تحت تعقیب دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: ارزش ریالی مواد غذایی مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 10ميليارد ريال برآورد شد.
سرهنگ محمد پور در پایان خاطر نشان كرد: مبارزه بي امان با قاچاق کالا ، اقلام حیاتی در نظام سلامت گامي موثر در حمايت از توليد داخلي و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می باشد که کاراگاهان پلیس امنیت اقتصادی به صورت شبانه روز با ظرفیت های اطلاعاتی خود رهگیری و پایش تحرکات اخلالگران نظم امنیت اقتصادی را دنبال می کنند.
---------------------------
دستگیری سارق زورگیر در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق زورگیر سابقه دار خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله حسن زاده با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر فعالیت زورگیر سابقه دار در شهرستان ساری، بلافاصله تحقیق و بررسی در این خصوص در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران با انجام تحقیقات مقدماتی و شناسایی مخفیگاه متهم با اخذ دستور قضایی در اقدامی غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم در محل سکونتش شدند.
وی افزود: در بازرسی صورت گرفته از متهم، یک قبضه اسلحه کلت بادی که با آن اقدام به زورگیری می کرد،کشف شد.
سرهنگ حسن زاده با بیان اینکه متهم از افراد سابقه دار نیز می باشد، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
فرماندهی انتظامی شهرستان ساری با تاکید بر این که پلیس با جدیت در مقابل هنجارشکنان و مجرمان ایستاده است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت های110 اطلاع دهند.
----------------------
توقیف خودروی سواری با  12 کیلو موادمخدر در سوادکوه 
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف مقدار تقریبی 12 کیلوگرم موادمخدر تریاک از یک سوداگر مرگ  که داخل خودروی خود جاسازی کرده بود، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری در بیان این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان سوادکوه در راستاي مقابله با تهيه و توزيع کنندگان موادمخدر، موفق به شناسايي و دستگيری متهم موادمخدر که با يک دستگاه خودرو در امر توزيع مواد فعاليت داشت، شدند.
وی افزود: ماموران در بازرسي از خودروي متهم موفق شدند، 11 کيلو و 800 گرم موادمخدر ترياک از داخل اين خودرو کشف کنند. 
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه فعاليت افراد در تهيه و توزيع مواد مخدر را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
---------------------------
کلاهبردار فروش لباس در فضای مجازی زمینگیر شد 
رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری فردی که با وعده فروش لباس در فضای مجازی از 104 هموطن در سراسر کشور کلاهبرداری کرد، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم سامع خورشاد در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چندین نفر به این پلیس مبنى برکلاهبردارى از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام با آگهی جعلی فروش لباس، موضوع به طور ويژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و دریافت مبلغ واریزی ارزانتر از قیمت بازار در شبکه‌ اجتماعی پیج مشخص اینستاگرامی کلاهبرداری شده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی، متهم این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی قضائی، وی را در استان اصفهان دستگیر کردند.
سرهنگ دوم خورشاد در پایان با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های فنی پلیس از 104 هموطن سراسر کشور به مبلغ 10میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود اعتراف که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
--------------------
توقیف موتورسنگین قاچاق میلیاردی در نور 
فرمانده انتظامی شهرستان نور از توقیف یک دستگاه موتورسنگین خارجی قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم شهروندان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی، افزود: در اجرای این طرح ماموران کلانتری چمستان یک موتورسیکلت سنگین خارجی و فاقد مدارک قانونی را شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور، ارزش این موتورسیکلت توقیف شده را براساس نظر کارشناسان 4 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ماموران انتظامی موتور سنگین قاچاق را به پارکینگ منتقل و متهم را پس از دستگیری به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ داداش تبار در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک در کمترین زمان ممکن موضوع را به پلیس110 اطلاع دهند.
---------------------
دستگیری سارق منازل و ساختمان های نیمه کاره در محمودآباد 
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق با 9فقره سرقت از منازل و ساختمان های نیمه کاره خبر داد 
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از منازل و ساختمان های نیمه کاره در سطح شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان موفق به شناسایی یک سارق حرفه ای در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر و 9 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی را کشف که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسین زاده با اشاره به این که رعایت مسائل امنیتی، هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می روند، از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند.
----------------------
دستگیری سارق کابل برق در نکا 
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق کابل برق و مخابرات خبر داد و گفت: سارق به 7 فقره سرقت در شهرستان نکا اعتراف کرد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قاسم عزیزی در بیان این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت کابل برق و مخابرات در سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس اگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به دستگیری سارق در هنگام سرقت شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 7 فقره سرقت کابل اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.
سرهنگ عزیزی از شهروندان خواست؛ هشدارهای پلیس را در جهت پیشگیری وکنترل سرقت جدی بگیرند و هرگونه حرکت و رفتار مشکوک را بلافاصله از طریق110به پلیس اطلاع دهند خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار