رییس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام گفت: در سال جاری با تلاش کارکنان کلانتری ها و پاسگاه ها، میزان وقوع سرقت ها مهم کاهش ۱۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۰۳۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ 20 March 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ مهرداد علی محمدی  در این باره اظهار داشت :خوشبختانه در طول سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان سرقت های مهم اعم از سرقت مغازه، منزل، طلافروشی، اتومبیل، احشام و اماکن خصوصی کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح های پیشگیری از وقوع سرقت در طول سال جاری آمار افزایش سرقت ها در فروردین و اردیبهشت ماه با تدوین برنامه های پیشگیرانه و تلاش کارکنان کلانتری ها و پاسگاه های استان از ۱۳ درصد به ۲ درصد کاهش یافته است.

رییس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام در ادامه عملکرد کارکنان و کلانتری ها و پاسگاه ها را در برخورد باسوداگران مرگ را ستودنی دانست و گفت : طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در سطح استان اجرا که کشف ۲۳کیلو گرم انواع مواد مخدر از نتایج اجرای این طرح ها بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این آمار رشد ۱۹۵درصدی داشته است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود تصریح کرد: برقراری تامین نظم و امنیت اربعین و پیش بینی تمامی برقراری ۱۲ ایستگاه پلیس سیار و موقت، ۱۵ ایستگاه ثابت، ۸۷ واحد گشت خودرویی، ۸۹ واحد گشت موتوری از اقدامات شاخص پلیس پیشگیری استان در ایام اربعین سالجاری بوده است.

سرهنگ علی محدی یادآور شد: به منظور رفاه حال شهروندان و ارائه خدمات انتظامی مطلوب به جامعه یک قطعه زمین به مساحت سه هزارو ۵۰۰ متر مربع برای ساخت پاسگاه هندمینی از توابع شهرستان بدره پیگیری و عملیات ساخت آن به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری ارتباط الکترونیک پزشکی قانونی با پلیس در ۱۸ کلانتری از مهم ترین اقدامات پلیس پیشگیری استان در سال جاری بوده است، خاطرنشان کرد: پلیس با شعار پلیس هوشمند، قانون مداری، نشاط بهاری سال جدید را شروع و درصدد هوشمندسازی تمامی خدمات خود به عامه مردم است.

سرهنگ علی محمدی اضافه کرد:با پیگیری های انجام شده هم اکنون تمامی پاسگاه و کلانتری های استان مجهز به دوربین مدار بسته داخل و پیرامونی بوده و سامانه ناوگان خودرویی نیز دارای دستگاه جی پی اس بر روی خودرو ها می باشند و عملکرد روزانه واحد های گشت خودرویی گزارش گیری می شود.

رییس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام در پایان با آرزوی موفقیت و سلامت برای همه هموطنان و تبریک فرا رسیدن سال جدید، پیام های پیشگیرانه ای را به منظور رفاه حال شهروندان ارائه کرد:

۱-پرهیز از نگهداری پول نقد و اشیای قیمتی مثل طلا و جواهر

۲-نصب حفاظ مقاوم بر روی دیوار ها و پنجره ها و قفل نمودن تمامی درها و پنجره ها از جمله در تراس و پشت بام.

۳-پرهیز از اعلام نمودن برنامه سفر نزد افراد ناشناس و غیر مطمئن و از بین بردن علایمی که نشان دهنده خالی بودن منزل است.

۴-نصب قفل ایمنی بر روی تمامی درهای ورودی و خروجی به داخل منزل و دقت همیشگی برای جان گذاشتن کلید بر روی در و تعویض توپی قفل در پس از نقل مکان یا گم شدن کلید.

۵-اطمینان از استحکام در ورودی در برابر وسایلی نظیر دیلم و اهرم و ایمن نمودن پنجره‌های زیرزمین و پنجره هایی که هم سطح با زمین هستند.

۶-پرهیز از ارائه اطلاعات به افراد ناشناسی که پشت خط تلفن یا پشت در هستند و ممانعت از ورود افرادی که به عنوان مامور پلیس، دارایی، شهرداری، کارگر خدماتی امور آب ،برق ،گاز ،تلفن پیش از شناسایی کامل مراجعه می‌کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار