معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های قرارگاه فضای مجازی بسیج کشور گفت: تا زمانی که مصرف کننده محصولات فناوری غرب هستیم امکان توسعه نیز وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 02 October 2015

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های قرارگاه فضای مجازی بسیج کشور گفت: تا زمانی که مصرف کننده محصولات فناوری غرب هستیم امکان توسعه نیز وجود نخواهد داشت.

به گزارش فارس، روح الله مومن‌نسب در کارگاه آسیب‌های ماهواره و فضای مجازی شبکه روشنگران فرهنگی بسیج با بیان اینکه فضای مجازی حریم خصوصی را از بین برده است، اظهار کرد: ما با فناوری هیچ مشکلی نداریم و آن را خوب می‌دانیم اما با برخی از محصولات فناوری مخالف هستیم.

بیان اینکه فناوری اطلاعات علمی است که باید فرا بگیریم افزود: کشورهای پیشرفته کالاهای فناوری را تولید و کشورهای توسعه‌نیافته آن‌ را مصرف می‌کنند بنابراین ما برای توسعه‌یافتگی باید به تولید بهتر و بیشتر محصولات مختلف از جمله فناوری رو آوریم.

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های قرارگاه فضای مجازی بسیج کشور با بیان اینکه تا مصرف‌کننده هستیم پیشرفت نخواهیم کرد، ادامه داد: در حال حاضر کشور ما در حوزه فناوری واردکننده محصولات به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات باید در حوزه پرورش افراد نخبه و تولید محصولات فناوری تمرکز بیشتری داشته و فعالان این عرصه را حمایت کند.

مومن‌نسب ادامه داد: مصرف‌گرایی مشکلات عدیده‌ای برای ما به دنبال داشته است به طوری که گوشی‌های تلفن همراه گاهی باعث از هم پاشیدگی برخی از خانواده‌ها شده است.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از اینترنت و فناوری‌های ساخته غرب کمک به ظالمان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: رفتارشناسی و ضعف‌های اخلاقی توسط گوشی‌های هوشمند شناسایی و نقاط ضعف شخصیتی افراد مشخص می‌شود و به محل سرورهای اطلاعاتی سازندگان نرم‌افزارها و دستگاه‌های هوشمند ارسال می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های قرارگاه فضای مجازی کشور با بیان اینکه اگر خواهان حذف از شبکه تلگرام بودید و امکانپذیر نبود به این معنی است که کاربر به نفع تلگرام است، گفت: هیچ چیز در فضای مجازی حذف نمی‌شود مگر به این نتیجه برسد که کاربر فایده‌ای برای تلگرام ندارد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی حریم خصوصی را از بین برده است، اظهار کرد: اگر حیا از جامعه حذف شود اصالتی برای آن باقی نخواهد ماند.

مومن‌نسب با تأکید بر اینکه همه افراد برای فضای مجازی مهم هستند، افزود: یک عکس که توسط فضای مجازی ارسال می‌شود در 15 سرور داخلی و خارجی کپی می‌شود تا به مقصد برسد.

وی با بیان اینکه خانم‌ها در استفاده از فضای مجازی محتاط‌تر هستند ولی آسیب بیشتری نیز می‌بینند، تصریح کرد: آقایان از احتیاط کمتری برخوردارند اما کمتر نیز آسیب می‌بینند.

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های قرارگاه فضای مجازی بسیج کشور ادامه داد: 90 درصد آقایان و 60 درصد خانم‌ها وارد فضاهای غیراخلاقی در دنیای مجازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این عرصه، عرصه جنگ است، خاطرنشان کرد: اینترنت مولود وزارت دفاع آمریکا و یک پادگان نظامی است و این به معنای وجود جنگ در این عرصه است.

مومن‌نسب اظهار داشت: بیشترین کالای دزدیده شده در چند سال گذشته گوشی‌های اندروید آن هم از بانوان بوده است.

وی با بیان اینکه داشتن گوشی اندروید متصل به اینترنت میزان امنیت اطلاعات افراد را در حداقل سطح ممکن قرار می‌دهد، اظهار کرد: دشمنان به دنبال ایجاد تردید در دل‌ و ذهن‌ افراد هستند به طوری که عرصه جنگ نرم را در خانواده‌ها قرار دادند.

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های قرارگاه فضای مجازی بسیج کشور افزود: بشر امروز با فناوری‌های امروزه به غارنشینان مدرن تبدیل شده‌اند.

وی تأکید کرد: امروز برخی در نرم‌افزارهایی‌ فعالیت می‌کنند که در رژیم صهیونیستی مدیریت می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار