سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام؛
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در ساز و کار تسهیلات و سرمایه گذاری، بروکراسی اداری همه را سردرگم کرده و بسترسازی مناسب شکل نگرفته است، گفت: سودبالای تسهیلات تولید را با شکست مواجه می کند.
کد خبر: ۱۰۳۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 14 March 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  شهریار عباسی در نشست بررسی تبصره ۱۸قانون بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: اعتبارات تبصره ۱۸ فرصت بسیار مناسب برای توسعه سرمایه گذاری در استانهای محروم است.

وی با بیان اینکه این اعتبارات، پاشنه آشیل طرح های تولیدی است که برای حمایت از این طرح ها باید جذب شود، افزود: اهتمام جدی در مدیران بانک‌ها برای حمایت از تولید در این مدت در استان ندیدم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: اغلب مدیران سعی دارند همه را به سمت منابع داخلی سوق دهند که این امر عموم طرح ها را محکوم به شکست می کند.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی و مولفه ها که باعث شکست شده همین سود بالای طرح ها است که از منابع داخلی پرداخت می‌شود.

عباسی تاکید کرد: در ساز و کار تسهیلات و سرمایه گذاری، بروکراسی اداری همه را سردرگم کرده و بسترسازی مناسب شکل نگرفته است.

وی تاخیر در پرداخت تسهیلات را موجب کندی روند اشتغال و تولید دانست و تصریح کرد: باید سازوکار و راهکارهای جدید دیده شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: برای عبور از این بن بست باید راه میان بری پیدا شود.

عباسی یادآور شد: بهمن ماه تسهیلات تبصره ۱۸ ابلاغ شده و تا تیرماه بیشتر فرصت نداریم که نیاز است برای تسهیل ساز و کارها و پرداخت تسهیلات و تضمین وثایق بانک ها اندیشیده شود.

وی افزود: ساز و کار اجرایی کار باید به‌گونه‌ای اندیشیده شود که منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: بدون شک یکی از مولفه ها و شاخص های عملکردی مدیران بانک ها جذب تسهیلات تبصره ۱۶و ۱۸است.

عباسی ابراز امیدواری کرد که با همدلی و اهتمام مدیران گره های کور مسیر توسعه و تولید گشوده شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار