مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: مراکز اقامتی استان کرمانشاه برای استقبال از میهمانان نوروزی آمادگی کامل را دارند.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 13 March 2022

جبار گوهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: مراکز اقامتی از جمله هتل ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و میهمانپذیر‌ها برای استقبال از میهمانان نوروزی آمادگی کامل را دارند.

وی بیان کرد: تیم‌های نظارتی حوزه میراث فرهنگی همچنان در حال بررسی و کنترل این مجموعه‌ها در راستای بکار گیری دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

گوهری تصریح کرد: در اسکان میهمانان نوروزی، امسال الویت با اماکن تحت نظارت میراث فرهنگی از جمله هتل ها، میهمانخانه‌ها و اقامتگا‌های بوم گردی میباشد و درصورت تکمیل شدن ظرفیت این مجموعه‌ها اقدام به اسکان مسافران نوروزی در مدارس و خوابگاه‌ها خواهیم کرد، البته تاکنون بصورت رسمی اسکان در مدارس و خوابگاه‌های دولتی تایید نشده است.

وی در ادامه گفت: در صورت ورود تعداد زیادی از مسافران و تکمیل ظرفیت اماکن اقامتی، جهت جلوگیری از سرگردانی مسافران برای اسکان، مدارس و کمپ‌های شهرداری در سطح استان و شهرستان‌های اطرف اماده هستند.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ابراز کرد: با توجه به نرخ نامه‌های مصوبی که در اختیار واحد‌های اقامتی قرار گرفته مجموعه‌ها موظف اند که مسافران را در حد مجاز پذیرش کنند و واحد‌های نظارتی هم بر این امر نظارت می‌کنند.

وی همچنین گفت:در زمینه‌های تبلیغات ومعرفی پتانسیل‌های گردشگری استان دستگاه‌های اجرایی زیادی نقش دارند؛ اما نقش حوزه میراث فرهنگی و صدا و سیما پررنگ‌تر میباشد، هر ساله میراث فرهنگی اعتباراتی را برای تبلیغات هزینه میکند ازجمله تبلیغات در شبکه‌های سراسری، تیزرها، کلیپ‌های گردشگری، تهیه بروشور، برگزاری جشنواره‌ها و شرکت در نمایشگاه‌های منطقه و ملی صرف می‌کند، اما امسال با توجه به شیوع کرونا تصمیم بر این است برای جذب مسافر تبلیغاتی صورت نگیرد.


گوهری افزود: به منظور داشتن سفری راحت برای مسافران نوروزی که استان کرمانشاه را برای تعطیلات خود انتخاب کرده اند، سازمان میراث در این راستا اپلیکیشنی را طراحی کرده است که با استفاده از این برنامه مسافران میتوانند به اطلاعات مورد نیازشان از جمله تلفن‌های ضروری، آدرس اماکن گردشگری، تاریخی وفرهنگی به راحتی دستری داشته باشند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی جز محدود سازمان‌هایی هست که در زمینه تبلیغات در فضای مجازی داری مجوز میباشد و در صفحات اینستاگرام، تویتر و تلگرام دربخش تبلیغالت و معرفی پتانسیل‌های گردشگری فعالیت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار