معاون امور توانبخشی بهزیستی اردبیل:
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: ضروری است شادمانه پیر شدن و توجه به نیازهای سالمندان در این استان فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 29 September 2015

به گزارش خبرنگار مهر، علی یعقوبی در مراسم افتتاح دومين شعبه بنياد فرزانگان در اردبيل با بیان اینکه کشور به سمت سالمندی جمعیت گام بر می دارد، تصریح کرد: در همین راستا ضروری است نیازهای سالمندان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از ۹۵ هزار نفر سالمند در استان اردبیل فقط ۱۶۰ نفر در مراکز سالمندان نگه داری می شوند، ادامه داد: بهزیستی استان برخی سالمندان ناتوان را تحت پوشش دارد و خدمات مختلف درمانی، توانخبشی، روانی و حمایتی برای آن ها ارائه می کند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان از جمله سیاست های این مجموعه را توانمند سازی خانواده ها جهت نگه داری از سالمندان و معلولان عنوان و اضافه کرد: فاصله گرفتن فرد از محیط خانه و خانواده بار عاطفی به دنبال دارد و به منظور تقلیل آن توصیه ما این است که خانواده ها خود نسبت به نگه داری سالمندان اقدام کنند.

به گفته یعقوبی این مهم در تکریم سالمندان تاثیرات محسوس داردو می تواند زمینه ساز زندگی شادمانه و سرشار از امید آن ها شود.

وی با تاکید به ضرورت اجرای برنامه های ویژه در وضعیتی که نرخ رشد جمعیتی حرکت به سمت سالمندی را نشان می دهد، متذکر شد: در این میان نقش نهادهای حمایتی و مشارکت مردم کلیدی بوده و بهزیستی بدون بهره گیری از حمایت این دو گروه قادر به اجرای برنامه های خود نخواهد بود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان در خصوص افتتاح دومین شعبه بنیاد فرزانگان ادامه داد: این مجموعه با هدف ارتقا سلامت جسمی، روحی روانی و اجتماعی سالمندان آغاز به کار کرده  است و می تواند در خصوص توانمند سازی سالمندان به خود آن ها و خانواده شان کمک های موثری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار