معاون حمل‌ونقل جاده‌ای اداره کل راهداری خراسان‌جنوبی از جابجایی یک‌میلیون و 670 هزار و 757 نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان از ابتدای امسال خبرداد.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 05 March 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، هدی گرجی، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۴۸۹ هزار و ۷۱۰ نفر مسافر به استان وارد شده‌اند.

وی افزود: طی سال جاری تعداد ۴۷۰ هزار و ۲۳۷ نفر مسافر نیز از استان خارج شده‌اند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سال جاری همچنین ۷۱۰ هزار و ۸۱۰ نفر مسافر درون استان جابجا شده‌اند.

گرجی یادآور شد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های خراسان‌جنوبی مربوط به شهرستان طبس با تعداد ۴۶۲ هزار و ۷۳۹ نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با تعداد ۴ هزار و ۴۶۰ نفر مسافر بوده و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان‌رضوی ، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۴۰۳ نفر راننده شاغل در بخش مسافر خراسان‌جنوبی گفت: تعداد ۲۶۵ دستگاه سواری کرایه، تعداد ۱۶۶ دستگاه مینی‌بوس و تعداد ۲۵۸ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست‌محیطی و تسهیل در دسترسی به محل‌های صدور بلیت و عدم مراجعه حضوری به پایانه‌های مسافری و شرکت‌های حمل‌و‌نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی(محدودیت فروش بلیت برای ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان) از طریق وب سایت شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر به نشانی WWW.payaneha.com و برای مقاصد درون و برون استانی فراهم شده است.

گرجی خاطر نشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار