کد خبر: ۱۰۳۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 05 March 2022
استاندار همدان با بیان اینکه  فعالیت مدارس در همه مقاطع تحصیلی استان حضوری است، گفت: از مجموع ۱۰ شهرستان تابع استان همدان شهرستان «فامنین، رزن و درگزین» در وضعیت قرمز کرونایی و هفت شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد استانی کرونا گفت: داده‌های آماری گویای این است که شمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به ویروس کرونا در این استان نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.
 
وی افزود: فعالیت مدارس و ارائه آموزش در همه مقاطع تحصیلی استان با توجه به فروکش کردن آمار مبتلایان به کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود.
 
قاسمی فرزاد با اششاره به بررسی وضعیت تزریق سه نوبت واکسن برای کسانی که قصد سفر دارند مورد تاکید است، بیان کرد: در این راستا باید هنگام صدور بلیت یا در ورودی شهر‌ها با ساز و کار مناسبی، وضعیت تزریق واکسن مسافران را کنترل کرد. همچنین بررسی وضعیت افرادی که در هتل ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان و دیگر اماکن در نوروز پذیرش می‌شوند، الزامی است.
 
وی در خصوص نگرانی‌هایی مبنی بر پذیرش و اسکان مسافران در خانه مسافر‌های بدون مجوز وجود دارد ، گفت:  باید با هماهنگی میراث فرهنگی و پلیس اماکن این خانه مسافر‌ها ضابطه‌مند و ساماندهی شوند. فعالیت خانه مسافر‌های غیرمجاز علاوه بر فراهم کردن زمینه‌ای برای انتقال بیماری، معضلات فرهنگی و اجتماعی در پی دارد بنابراین باید نسبت به ساماندهی این محل‌ها و بررسی اهلیت متقاضیان دریافت مجوز فعالیت خانه مسافر اقدام شود.


قاسمی فرزاد درباره میزان مراجعه سرپایی بیماران کرونایی به مراکز اورژانس پیش بیمارستانی در ۲۴ ساعت گذشته گفت: یک هزار و ۹۱۷ نفر بوده که نسبت به زمان مشابه در هفته گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: میزان موارد بستری مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان ۷۵ نفر بوده که نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

استاندار همدان ادامه داد: مجموع کل موارد بستری در بیمارستان‌ها هم اینک ۴۵۶ نفر است که نسبت به هفته گذشته ۹۰ نفر کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ بیمار در بخش آی. سی. یو بستری هستند و در مجموع از تعداد تخت‌های پیش بینی شده برای بیماران کووید ۱۹ هم اینک ۴۰ درصد مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا زیر ۱۸ سال هم اینک در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند که ۲۸.۲ درصد تخت‌های پیش بینی شده برای این گروه سنی را به خود اختصاص دادند همچنین از این تعداد هفت تن در بخش آی. سی. یو بستری هستند.

قاسمی فرزاد گفت: مجموع موارد بستری سرپایی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۰۹ هزار و ۹۱۵ بیمار و موارد مثبت بستری ۳۲ هزار ۵۸۶ نفر رسیده است.

وی درباره شمار بیماران مثبت بهبود یافته گفت: در این دوره ۲۹ هزار و ۶۲ نفر بوده است و در استان همدان تاکنون سه هزار و ۲۴۸ فرد مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

قاسمی فرراد تاکید کرد: ۷۰ درصد مرگ‌های مربوط به کرونا در این استان مربوط به افرادی است که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

لازم به ذکر است: تاکنون سه میلیون و ۷۲ هزار دُز واکسن در استان همدان تزریق شده و پوشش واکسیناسیون نوبت اول در افراد بالای ۱۲ سال به ۹۲.۶ درصد، نوبت دوم ۸۲.۵ درصد و نوبت سوم ۳۵.۶ درصد رسیده است و  پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول ۹۴.۵ درصد و در نوبت دوم ۸۲ درصد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار