استاندار همدان،
در شصت و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، استاندار همدان گفت: هیچ واحدی نباید تعطیل یا راکد باشد.
کد خبر: ۱۰۳۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 02 March 2022

به گزارش تابناک همدان، در این جلسه به وضعیت واحد‌های فعال یا نیمه فعال استان همدان از جمله شرکت‌های سپند برش طلایی پارس، آلیاژ فرآوران رهاورد زاگرس، خوش نوش و کارخانجات صنعتی ملایر پرداخته شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار همدان با تاکید بر لزوم فعال بودن واحد‌های تولیدی با حداکثر ظرفیت گفت: هیچ واحدی نباید تعطیل یا راکد باشد.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در استان ۱۵۱ واحد غیر فعال وجود دارد گفت: با بررسی‌های به عمل آمده بخش قابل توجهی از این واحد‌های صنعتی به دلیل عدم وجود اراده تولید از مدار تولید خارج شده است.

استاندار همدان گفت: باید با دقت بررسی و آسیب شناسی کرد که چرا تولید کننده پس از سرمایه گذاری از مدار تولید خارج شده است.

وی افزود: اگر موانعی موجود بوده که قابلیت رفع کردن آن‌ها وجود دارد باید این موانع، با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به قید فوریت برطرف شود.

مقام عالی دولت در استان همدان گفت: واحد‌هایی که به دلیل تملک بانک‌ها از مدار تولید خارج شده اند باید هرچه سریع‌تر به افرادی که اهلیت دارند واگذار شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به لزوم فعالیت مستمر واحد‌های تولیدی در طول سال گفت: برخی از واحد‌ها به صورت فصلی فعالیت دارند که میتوان با برنامه ریزی لازم برای ایام تعطیل نیز فعالیت جدید تعریف کرد.

وی تصریح کرد: در سال آینده تعهد ایجاد ۲۳ هزار شعل را داریم که با توجه به برنامه ریزی‌های منسجم صورت گرفته در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات و معدن این حداقل میزان اشتغال ایجادی برای سال آینده در استان خواهد بود.

وی افزود: برای تحقق این مهم بایستی ضمن حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران، از سرمایه گذاری‌ها استفاده بهینه صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار