معاون استاندار قم گفت:قیمت تمام شده مسکن در طرح نهضت ملی حدود ۷ میلیون تومان است
کد خبر: ۱۰۳۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 28 February 2022

به گزارش تابناک قم، ابراهیم معتمدی روز یکشنبه در جلسه شورای تامین مسکن در سالن جلسات استانداری قم گفت: طبق آخرین آنالیز و بررسی کارشناسان حوزه مسکن و شهرسازی قیمت تمام شده هر مترمربع در نهضت ملی مسکن در قم حدود ۷ میلیون تومان برآورد می‌شود.

به گفته وی قیمت پایه هر متر مربع زمین در این طرح ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که با قیمت نهایی متفاوت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به این که ۱۷ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن توسط انبوه سازان باید احداث شود لازم است تا بانک‌های استان در ارائه تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشند.

وی گفت: اهلیت سنجی، توان ملی و فنی سه موضوع مهمی است که لازم است در احداث مسکن در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان مورد توجه قرار بگیرد.

معتمدی می گوید: در کنار بخش دولتی، بنیاد مسکن باید از توان توانایی‌های اهلیت دار و خوشنام و موفق در طرح مسکن مهر نیز استفاده شود.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن گفت: پالایش افراد ثبت نام شده در این طرح حدود ۷ ماه زمان می‌برد و شروع عملیات اجرایی این طرح آذرماه سال ۱۴۰۱ درنظرگرفته شده و شروع و واگذاری واحد‌ها نیز صرفا از طریق قرعه کشی انجام خواهد گرفت.

وی گفت: انتظار اصلی مجموعه مدیریت استان از شهرداری قم کاهش زمان صدور پروانه و ارائه تخفیف‌های متداول است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار