استاندار ایلام ؛
ستاندار ایلام گفت: مهم ترین الزام اجرای آمایش سرزمینی، بهره گیری و استفاده از شاخص جمعیتی کشور نظیر آمار موالید، مرگ و میر، ازدواج و طلاق است.
کد خبر: ۱۰۳۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 27 February 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا  در نشست شورای راهبردی استان ایلام، اظهار داشت: سه ضلع مهم و تعیین کننده در تشکیل یک حکومت قدرتمند، جمعیت، وسعت و امنیت است و چنانچه هر کشور در هر کدام از این مولفه ها از استاندارد تعیین شده برخوردار نباشد با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: برخی کشورهایی اروپایی که مشکل کمبود جمعیت دارند با اعطای امتیازات زیاد به افراد سایر کشورها برای اقامت در آن کشور، سعی در افزایش جمعیت خود دارند.

استاندار ایلام افزود: آمار جمعیتی در قدرت کشورها به ویژه یک کشور اسلامی بسیار تعیین کننده و حیاتی است و باید تمامی دستگاه ها اجرایی در راستای تحقق این مهم اهتمام جدی باشند.

بهرام نیا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به موضوع فرزندآوری افزود: همه برای تحقق فرمایشات ایشان باید از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی که تا حدودی مانع از کاهش میزان ازدواج و فرزندآوری در کشور شده، اما متغیرهای دیگری وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت صاحب‌نظران، رسانه‌ها و صدا و سیما و افراد دارای نفوذ کلام با ایجاد میزگردها و کنفرانس ها، متغیرهای مثبت فرزند آوری را مطرح و مردم را فرزندآوری ترغیب کنیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: پایین آمدن سن ازدواج، فرزند آوری و کاهش طلاق نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند با همراهی همه مردم است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به نمای نامطلوب برخی ادارات استان نیز گفت: رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان باید در سال ۱۴۰۱ اعتبارات لازم را برای تکمیل ساختمان‌های نیمه کار ادارات استان اختصاص دهد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار