مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: طی ۹ ماهه امسال سه هزار و ۴۸۵ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۲۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 24 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام، سید محمد تقوی  اظهار داشت: همچنین در ۹ ماهه امسال ۶۱۲ طلاق در این استان ثبت شده است هرچند این واقعه سال گذشته با شیب تندی مواجه بود اما امسال تفاوت چندانی نداشته است.

وی افزود: از این تعداد ۵۳۰ مورد طلاق شهری و ۸۲ مورد نیز طلاق روستایی بوده است، در هر ماه ۶۸ مورد طلاق و در هر شبانه روز سه واقعه طلاق در استان ثبت می شود.

مدیر کل ثبت احوال ایلام یادآور شد: به ازای هر ۶ واقعه ازدواج یک واقعه طلاق در استان ثبت می شود و میانگین سن ازدواج در مردان ۳۱ سال و در زنان ۲۶ سال است.

تقوی تاکید کرد: میانگین سن طلاق بین آقایان ۳۷ سال و خانم ها ۳۲ سال است و بیشترین طلاق در سال های اول زندگی رخ می دهد.

وی اظهار داشت: تمام ازدواج ها و طلاق ها در سطح استان از طریق سامانه برخط توسط دفاتر بروز و لحظه ای ثبت می شود.

مدیرکل ثبت احوال ایلام یادآور شد: در ۹ ماه امسال ۶ هزار و ۱۵ واقعه ولادت در استان ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

تقوی اضافه کرد: از این تعداد ولادت سه هزار و ۱۳۲ مورد فرزند پسر و ۲ هزار و ۸۸۳  نفر نیز فرزند دختر هستند.

وی بیشترین فراوانی در انتخاب نام را در دختران رستا، آوا و آوین و در پسران امیرعلی ،حسین و آراد اعلام کرد و گفت: امسال ۴۷۶ مورد تغییر نام و ۱۲۰ مورد تغییر نام خانوادگی در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام افزود: با توجه به شرایط شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن تعداد فوتی های امسال به نسبت مدت مشابه افزایش داشته است.

 

تقوی در بخش دیگری از سخنانش به صدور کارت هوشمند اشاره کرد و گفت: از ابتدای ثبت نام کارت هوشمند ملی در استان، ۴۲۹ هزار و ۹۸۱ نفر اقدام به ثبت نام کرده اند که تاکنون برای۳۸۳ هزار و ۷۸۶ هزار نفر کارت هوشمند (حدود ۹٠ درصد) صادر شده است. 

وی تاکید کرد: هم اکنون صاحبان هفت هزار و ۶۸۵ فقره کارت هوشمند ملی موجود در ثبت احوال استان برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده اند.

تقوی ادامه داد: تا پایان آذرماه از جمعیت ۴۴۵ هزار و ۵۸۲ نفری استان که قبلا شناسنامه دستی در اختیار داشتند، برای ۲۸۳ هزار و ۷۹ نفر شناسنامه مکانیزه معادل ۶۴ درصد صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام یادآور شد: از یک هزار و ۸۷۶ پرونده تشکیل شده برای معاودین استان نیز تاکنون پرونده یک هزار و ۵۲۲ خانوار تعیین تکلیف شده و برای ۲ هزار و ۸۷۲ نفر شناسنامه صادر شده است.

تقوی به صد و دومین سالروز فعالیت ثبت احوال در کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت  این سازمان وارد صد و دومین سال خود شده و در ایلام نیز به ۸۸ سال رسیده است و در این مدت یک میلیون سند ولادت و وفات در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام اظهار داشت: در هفته ملی ثبت احوال اولین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی صادر می شود.

تقوی ادامه داد: در این راستا تاکنون ۲٠٠ نفر از این فرزندان در استان شناسایی شده که امیدواریم تا پایان سال برای افراد باقیمانده نیز شناسامه صادر شود.

سوم دی ماه به عنوان روز ملی ثبت احوال در کشور با شعار سالجاری ثبت احوال هوشمند، امنیت هویت در فضای مجازی، خدمات فراگیر نامگذاری شده است./ع

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار