استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه بر لزوم نظارت موثر بر ساخت و ساز‌ها با رویکرد قانون مداری، تعهد و عمل به استاندارد‌ها و بهره مندی از دانش و علم روز تأکید کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی باید در زمینه ایجاد منظر و سیمای زیبای شهری نقش آفرینی موثر داشته باشد و گسترش فعالیت‌های آموزشی ویژه ناظرین را در اولویت قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱ 24 February 2022

الزام یک واحد کنترل و بارزسی پویا و فعال برای نظارت بر ساخت و ساز‌ها و عملکرد مهندسین ناظر

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ «بهمن امیری مقدم» در نشست با رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان که در آستانه «روز مهندس» برگزار شد؛ اظهار داشت: پنجم اسفند ماه روز بزرگداشت خواجه نصرالدین طوسی و روز مهندس فرصتی است برای تقدیر و تشکر از تلاشگران و متخصصان عرصه توسعه، عمران و آبادانی که نقشی مهم و تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف برعهده دارند.
وی افزود: مهندسان توانمند، متعهد و کوشا با قانون مداری، ضابطه پذیری، تعهد و عمل به استاندارد‌ها و بهره مندی از مهارت، تجربه، توانایی و قابلیت با سخت کوشی و همت والا می‌توانند به پشتوانه دانش علمی در بهبود کیفیت ساخت و ساز‌ها در ابعاد مختلف نقش آفرینی موثر داشته باشند.
استاندار کرمانشاه انجام مطلوب وظایف و رسالت مهم سازمان نظام مهندسی و تلاشگران این عرصه را در صنعت ساخت و ساز، بهبود کیفیت، ایمنی و استحکام ساختمان‌ها بر اساس پشتوانه علمی و فنی موجود استان و حضور ۱۴ هزار عضو یادآور شد و گفت: نظارت دقیق، مستمر و حضور موثر اعضای سازمان در فرآیند ساخت و ساز باید به صورت ویژه بررسی شود و طبعاً اگر نظارت‌ها بر حوزه ساخت و ساز بیشتر شود باید در آینده شاهد بهبود کیفیت ساختمان‌ها در استان باشیم.
امیری مقدم ضمن تأکید بر لزوم تعامل موثر و سازنده شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی برای ارتقای کیفیت پروژه‌ها گفت: زیباسازی، سیما، منظر و مبلمان شهری منوط به هماهنگی و اجرای مطلوب قوانین و استاندارد‌ها و بهره گیری از تفکر خلاقانه و نوآورانه با مشارکت مردم است و باید این همراهی و هم افزایی سازمان نظام مهندسی به عنوان نهاد نظارتی سبب ایجاد شهری زیبا، پیشبرد امور مدیریت شهری و تقویت ارائه خدمات به شهروندان شود.
 وی تأکید کرد: حضور مهندسان ناظر در تمام مراحل ساخت و ساز ساختمان باید موثر باشد و حتماً سازمان نظام مهندسی گروه بازرسی ویژه بررسی عملکرد ناظرین را نیز فعال کند تا نظارت مجریان ذی صلاح در کنار مهندسان ناظر و برقراری ارتباط فنی سبب ارتقای کیفیت ساختمان‌ها شود که در واقع فعلاً در استان مطلوب نیست.
استاندار کرمانشاه بی توجهی یا نادیده گرفتن استاندارد‌های ساخت و ساز را سبب پیامد‌های نامطلوب در آینده دانست گفت: باید با ناظرین خاطی که در راستای کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه و رعایت استاندارد‌ها قصور دارند، برخورد شود و در زمینه بهبود مدیریت و نظارت بر ساخت و ساز‌ها  با بهره گیری از نیرو‌های متخصص در کلیه سطوح گام برداریم.
مقام ارشد استان بر ترویج و گسترش فعالیت‌های آموزشی نظام مهندسی استان برای ارتقای سطح دانش مهندسان و به روزرسانی دانش و مهارت آنان تأکید کرد و گفت: مقوله آموزش و به روز رسانی دانش فنی اعضای سازمان‌های نظام مهندسی و بررسی و نظارت دقیق طرح‌های ارائه شده ساختمان‌ها توسط جامعه مهندسی بر اساس تغییرات روز  باید توسعه و گسترش یابد.
وی تصریح کرد: هر چند سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به‌طور مداوم در راستای افزایش ارتقای کیفی ساخت و ساز‌ها گام برداشته است؛ اما استاندارد‌ها و تکنولوژی‌های ساخت و ساز نیز همواره در حال تغییر و بهبود است و باید با برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر آخرین الزامات و استاندارد‌ها حوزه ساخت و ساز به ناظرین و اعضاء آموزش داده شود.
 استاندار کرمانشاه کمک به ارتقای کیفیت طرح‌های ساختمانی، عمرانی و شهرسازی در محدوده استان را یکی از موارد مهم در هر یک از رشته‌های تخصصی هفتگانه در موضوع نظام شهری است  و باید الزاما از افراد دارای تخصص  و متعهد استفاده کرد تا نظارت موثری بر اجرای کیفیت ساختمان از نظر فنی و نیز رعایت مقررات صورت گیرد.
وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم شاهد ارتقا و اعتلای مهندسی استان با همکاری و همراهی اعضای سازمان نظام مهندسی باشیم و ضعف‌های حوزه آموزش و عوامل نظارتی و فنی نیز رفع شود و در این زمینه حتماً یک واحد کنترل و بارزسی پویا و فعال شود.
  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار