کد خبر: ۱۰۲۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 20 February 2022
مُهاجران (ماران) یکی از شهرهای استان همدان و در سمت شرقی بخش لالجین از توابع شهرستان بهار واقع شده است.
جمعیت طبق سرشماری سال(۱۴۰۰) ۸ هزار و ۵۰۰ نفر شامل ۲۷۰۰ خانوار ساکنند. از این تعداد ۴هزار ۳۷۵ تن را مردان و ۴هزار ۱۲۵ تن را زنان تشکیل می‌دهند.
مسجد جامع، تپه و پل مهاجران معروف به پل خانم از آثار تاریخی این شهر به‌شمار می‌رود که قدمتی ۴۰۰ ساله دارد.
اهالی مهاجران مذهب شیعه‌اند و به زبان ترکی باکوئی تکلم می‌کنند. کسب عمده اهالی این منطقه از خرید فروش خیارشور کاشت هندوانه خیار و غیره در سطح مهاجران و شهرهای دیگر.
 
 
مسئولین برای رفع مشکلات شهر مهاجران عزم خود را جزم کرده اند
 
به گزارش تابناک همدان، در جلسه ای که با حضور مقامات استانی به منظور بررسی مشکلات شهرستان مهاجران تشکیل شد، ابتدا روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه در اولین اقدامات خود بعد از انتصاب به عنوان فرماندار این شهرستان  جلسه شورای اداری را در شهرستان مهاجران برگزار کردیم، یادآور شد: طبق هماهنگی بعمل آمده با ادارات مرتبط از طریق راهکار‌های مناسب پیگیر رفع مشکلات هستیم.
 
 وی افزود این اقدامات عبارتند از:
 
توجه به اقتصاد منطقه، این امر با جذب سرمایه گذار در دست اقدام است.
 
مشکل کمبود آب که تنها مختص این منطقه نیست زیرا  کشور به دلیل خشک سالی با تنش های آبی روبرو بود با وجود این طرح مطالعاتی پروژه فاضلاب شهر مهاجران در دستور کار قرار گرفته و  نسبت به این مهم تسریع خواهد شد.
 
نباتی با بیان این مطالب افزود: مشکلات این شهرستان فقط این موارد نیست و این شهرستان در برخورداری از بسیاری امکانات از قبیل درمانی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی نیز نیاز به تخصیص اعتبارات و رسیدگی دارد.
 
 
 
 
 
مسئولین برای رفع مشکلات شهر مهاجران عزم خود را جزم کرده اند
 حضرت آیت اله حبیب شعبانی موثق نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بیان کرد: این شهر از دید و نگاه برخی از مسئولین مغفول مانده است و نیاز است با نگاهی ویژه مورد توجه قرارگیرد و در آینده‌ای نزدیک شاهد اقدامات مفید و مثبتی در این منطقه باشیم.

وی افزود: دولت جدید خدمت به مردم را سرلوحه کار‌ها قرار داده است و مدیران دستگاه‌های اجرایی همواره تمام توان خود را در جهت خدمت به مردم و رفع نیاز‌های این عزیزان جزم نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: بررسی مشکلات صرفا در یک جلسه محدود و جمع بندی نمی شود، تا رفع کامل نیاز‌ها و حصول نتیجه باید لحظه‌ای از کار و تلاش دست برنداریم.


ظاهد پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: بخشی از مشکلات شهر مهاجران نیاز به تخصیص اعتبارات ملی و استانی دارد و بخشی نیز توسط همت و تلاش خودم مردم عزیز برطرف خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در همین راستا جهت حمایت از اشتغال خانگی تسهیلات لازم با سود ۴درصد پرداخت می شود که متقاضیان میتوانند با مراجعه به یکی از ادارات بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نسبت به دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

 تیموری معاون امور عمرانی استانداری: اولویت دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و در شهر مهاجران نیز با سعی و تلاش در جهت تکمیل و اجرای پروژه‌های نیمه تمام و نیز پروژه‌های ضروری و مورد نیاز برنامه ریزی‌های لازم معمول میگردد و تمام تلاش خود را میکنیم که قدم‌های موثری در جهت خدمت به مردم عزیز این شهر برداریم.

 بادامی مدیر  عامل  شرکت شهرک‌های صنعتی استان: جهت ایجاد ناحیه شوریجات در مهاجران نیاز به طرح موضوع در کمیته‌های تخصصی استان را دارد و تامین آب، زیرساخت‌های مورد نیاز، تخصیص اعتبار و میزان بازدهی طرح از مهمترین نکاتی است که باید نسبت به آن تدابیر و هماهنگی‌های لازم بعمل آید.

سیف مدیرکل ورزش و جوانان استان: تکمیل و تجهیز سالن ورزشی شهر مهاجران در اولویت کار‌های اداره کل می‌باشد و فعالیت اجرای مراحل ساخت و تکمیل آن بزودی از سر گرفته خواهد شد.

 در ادامه شورای اداری شهرستان بهار که چندی پیش در شهر مهاجران برگزار شد جلسه بررسی مشکلات این شهر در مصلی نمازجمعه به ریاست حضرت آیت اله شعبانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و با حضور امام جمعه مهاجران، معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان بهار و جمعی از مدیران استان و شهرستان تشکیل گردید، در این جلسه برخی مشکلات و نیاز‌های شهر مهاجران منجمله: ایجاد ناحیه صنعتی شوریجات و ترشیجات، تکمیل و تجهیز سالن ورزشی، رفع مشکلات کمبود آب و  طراحی و اجرای پروژه شبکه دفع و هدایت فاضلاب و ... مطرح شد و تصمیماتی اتخاذ گردید.

منبع: روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار